Börjes barnbarn

föralltid

Julafton

Julafton igår =)

Gick upp ganska tidigt eftersom pojken skulle locka håret på mig =) Hehe* Det var riktigt intressant. Började med den nyaste locktången, som jag fick typ förra julen eller så, men det blev inga lockar alls! Så vi kopplade in locktången från 80-talet.... då bidde det lockar =D Älskling var så duktig på att locka mitt hår! Det blev jätte bra. En hemlis ska jag berätta nu också... att jag har funderat på att permanenta håret. Kanske blir av här nu snart. I hope!

När vi var klara så åkte vi hem till huset för att invänta julklappsrim, men vi startade upp med frukost där. Vilket var tur eftersom vi inte käkade nått hemma innan. Det var himla gott. Macka med skinka på =D och julost, leverpastej och gurka... yummie yummie! Sen blev det dags för rim =D Min kära bröder hade rimmat jätte fint *harkel* (hade inte rimmat alls). Men syrran och jag hade ju rimmat, så lite rim blev det iallafall. Jag fick tofflor, tialott, "spa-set" och ett dove-set... =)

Efter rimmen blev det chill och så småningom åkte vi ner till farmor. Julmat! Yummie yummie... och så två snapsar till maten, mer fick jag inte ta för morsan. Kan också säga att jag hade inga planer på att ta fler heller =) En till varje ben som sagt... sen så står man stadigt =P Faster, med man och en kusin anlände lite senare. Kusin nummer 2 var hemma och var sjuk =( Sen blev det Kalle Anka för hela slanten. Därefter blev det mer julklappar. Påslakanset av farmor, lakan från farbror och massageolja från faster.

Sen var det dags att åka hem igen eftersom vi hade hört att tomten skulle komma någon runt omkring 18.00 =P Och det gjorde han också!!! Jajamän.... han delade ut klapparna under granen med lite back-up från pappa. Och i de klapparna fick jag... eltandborste, handduk, mysbyxor, bestick-set, en armbandsklocka, ett par ulliga strumpor och en bok med roliga, billiga, lätta och nyttiga recept =)

Eftersom tomten kom ganska tidigt så kunde jag åka till Simon och vara med hos hans familj när de skulle öppna klappar. Jag fick ju klappar av dom också =) Av hans mamma och Krister fick jag duschtvål och deo, och av hans pappa o Elaine fick jag ett badmintonrack!! Och det är förmodlingen årets julklapp. Den och boken med recepten =D Fick klappar av pojken också... =P Ett par örhängen, ett par trosor och en laddningsbar(!) rakapparat. Precis vad jag ville ha =D

Jisses... det här blev ett långt inlägg. Men det var en rolig dag! =D Simon och jag drog oss så småningom tillbaka, åkte till statoil... heder till enda butiken som har öppet... och köpte lite gott gott... åkte hem och tittade på en film =D Sen slocknade vi i sängen och jag var trött vill jag lova =)

Hoppas att Ni hade en GOD JUL!
Bye for now!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: