Börjes barnbarn

föralltid

Nice day

Ska vi sammanfatta dagen igår, så var det inte särskilt nice. Upp tidigt (på lovet!) bara för att någon tror att den ska lära oss (unga tränare) nånting. Jo, men tjena.... Väl där, så var det okej med minus tecken. Jag dog inte, men jag lärde mig inte särskilt mycket nytt. Typ två nya teknikövningar.

Grinig var man, som aldrig förr. Anyway. På kvällen hade vi tränarmöte och efter det skulle vi ut och äta. Omfg! Vilka diskussioner. Jag fick seriöst huvudvärk. Det var den värsta huvudvärken jag haft på länge. Hur som helst så kom förslaget om att minska antalet grupper eftersom vi inte har tillräckligt med resurser. Då ska Emma, som har sååå bra närvaro på sina träningar ta över den bättre gruppen, eftersom de 3(!!!) tränare som redan har den gruppen inte kan fördela ut sig själva på 4(!!!) träningspass.

Enkel matematik........ Min grupp har 2 tränare på 3 träningspass, som vi löser utan problem. De har 3 tränare på 4 träningspass och INGEN av de där 3 kan offra sig att ett pass. Förr gjorde de det, men tjejen tackade nej nu (vilket jag helt och fullt förstår, hon går ju liksom sista året på gymnasiet) Men hallå!!?? Vad är det som är så svårt för de andra 2? Kan de typ inte turas om?? Näää!!! De kan inte det. Utan de ska flytta upp mig och kasta om totalt i grupperna bara för att två griniga gubbar inte kan offra en kväll i veckan för några simmares skull. Holy makaronii!! Skulle jag simma i den gruppen och få reda på att tränarna inte bryr sig så.... nej.... orkar inte diskutera detta mer.

Efter typ "bara" 2,5 timmar kom vi äntligen iväg från tränarmötet och åkte uppe till Red Brick för lite käk. Och oj vad hungrig man var. Tog EN timme innan vi fick maten. Busig som man var, så beställde jag en förrätt också. Visserligen bara vitlöksbröd, men yummie vad gott det är! Sen blev det att vräka i sig en Bull´s Eye. Det satt inte fel må jag säga.

Nu blev det ett attans långt inlägg igen. Om gårdagen.... jag har inte ens hunnit komma in på idag än =D Idag gick jag upp ganska tidigt. Åkte till Ceveds för att spana in mellandagsrean. Där är just nu det enda stället jag kan handla på, eftersom jag inte har några pengar, men än presentkort på Ceveds. Köpte ett par shorts... det behövs nu när man ska börja träna efter nyår. Jag och loverboy åkte sen till Stråhallen och lirade lite badminton med våra nya rack och fjädrar. Jag vann. Självklart =D

Sen handlade vi mat på kronhallen och åkte hem och lagade en av maträtterna ur min nya kokbok =) Pasta med zuccinisås... Det var inga fel. Och nu sitter jag här och vilar magen lite. Ska senare iväg och kolla på hockeyn. Bäst för de att de vinner, annars blir jag inte glad alltså. =)

Tack för mig! Bye bye....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: