Börjes barnbarn

föralltid

Nattvakt

Gårdagen blev lugn för min del efter fredagens natt i Örebro. Tänkte mig en soft kväll framför tv:n med ett litet race bestående av: sing-a-long, extra extra och sen den nyinköpta filmen. Jag kom till extra extra, sen halvslumrade jag till lite i sängen och kände att jag inte orkade med en film. Syster-yster ringde som en galning och jag total missade alla samtal, men ringde sen upp. Hon undrade om jag kunde ställa upp som barnvakt. Självklart tänkte jag. Har ju inget bättre för mig och syrran med polare skulle ju vara tillbaka ungefär då Simon brukar sluta, så då kan ju han hämta mig. Problemet blev bara hur jag skulle ta mig det. Fick bli taxi. Skulle passa två sovande barn, och det var inga större problem. Var mer kattvakt än barnvakt. Satt och klappade kissekatt hela kvällen framför tv:n. Katten gick sen ut i köket och ställde sig och jamade (för högt!) så jag trodde att ungarna skulle vakna. Går ut och hämtar tillbaka katten till tv:n och klappar lite och den spinner på. Detta upprepades sedan två gånger till.... Katten hade allvarliga problem med att sitta/ligga still.


Idag vaknade jag trött eftersom jag kom i säng sent. Men drog mig upp iallafall och tog en underbar dusch. Åt frukost. Låg sen bara bredvid mitt sovande hjärta. Hade badhus. Åt mat och nu ska jag strax iväg på Body Jam (lovely!) Blir nog kinamat efter det, en film och en mysig pojke. Nästa vecka blir händelserik!

Bilder:
http://www.vardguiden.se/IMAGES/VG2/TEMAN/Barn_och_foraldrar/nyfodd_somn.gif
http://hem.passagen.se/ohannah/Malarbok/katt.gif

Kommentarer

  • SysterYster säger:

    TACK underbara goa lillstrumpa för att du kunde ställa upp som barnvakt!! *kram*

    2007-05-02 | 06:53:40

Kommentera inlägget här: