Börjes barnbarn

föralltid

Väder krock

Gårdagen var sådär. Öppet Hus gick bra, men det kom inte så många besökare. Vilket jag kände på mig. Däremot kom en gubbe, vilken gubbe som helst tänkte jag, som ville göra cykeltestet som vi hade uppställt i vårt klassrum. Visst tänkte vi. Jag fick göra själva testet. Angelica var kontrollant. Det gick hyfsat bra. Lite svårt att känna pulsen ibland men men... sen.... fick ja reda på att den här gubben.... är skolans högsta chef!! Testet drog ju givetvis ut lite på tiden och jag blev därmed sen till badhuset. I bilen får man klara besked som fick mig att spåra ut. Fick dock hoppa på spåret igen eftersom jag skulle ha gruppen, men det var bra onödigt eftersom det gick halvskit där. Hade kanske varit bra om jag varit ur spår. Trött och förbannad åker jag hem med min underbara pojkvän.

Den här dagen har gått bättre än väntat. Fick nog ur mig det mesta av min negativa energi igår. Blev dock ingen promenad eftersom jag fortfarande var lite trött när jag borde ha gått upp och sen var inte vädret det bästa för en promenad, så jag sov vidare. Vilket behövdes. I skolan sen var det lite nervöst inför redovisningen. Hade inte förberett mycket alls eller jobbat ihop oss och har man den läraren så blir saken inte bättre. Av någon anledning så hatade läraren mig redan från början innan lektionen ens hade börjat. Värsta påhoppen nånsin fick jag för att jag hade en mugg med choklad med mig in på lektionen. Under lektionen fortsatte "påhoppen" som nu var mer tillsägelser om min röst. För redovisningen (som gick bättre än väntat) fick jag dock beröm för att jag pratade bra, högt och tydligt. Men jag är sån som person. Använder rösten när jag behöver.

Lunch blev det på en pizzeria. Inte bra, men det blev faktiskt bara en halv iallafall. Efter lunchen var det vi igen. Samma grupp som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Basket hade vi bestämt oss för och det var ungefär lika välplanerat och förberett som redovisningen. Inte mycket med andra ord. Lite planerat var det ju självklart, men sen var det väl mestadels improvisation. Det var kul och gick bra iallafall. Känns så skönt när jag känner att jag orkar! Nu blev det givetvis ett långt inlägg eftersom jag inte skrev igår =P Kvällen ser ganska slapp ut. Fanns ingen tvättid ledig och det mest plugget är klart för stunden. Om jag orkar blir det nog en eftermiddag o kväll full med städade och diskande. Eventuellt en promenad och det blir uppehåll utomhus. Regn hade varit okej, det behöver växtligheten, men inte snön!!

Solen finns på insidan....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: