Börjes barnbarn

föralltid

God Jul

image167Julafton startade upp med julfrukost hemma hos min familj. Det är så gott, så gott. Vad vore en jul utan frukost hos mamma och pappa? Det vore inte mycket till jul alls. Älsklingen var med på frukosten innan han åkte till mor sin. Rimklapparna var slopade i år, men småpojkarna fick några klappar som öppnades sen på förmiddagen. Allmänt slappande innan vi åkte till farmor hela familjen. Farmors julmat är smaskens. Efter maten blev det Kalle Anka och julklappsutdelning. Fick handdukar, en tavla och pengar av farmor, och av Närketomten fick jag en godisask. Sen åkte vi hem igen och väntade in tomten. Som kom vid sextiden. Alla hade varit snälla och fick julklappar. Av tomten fick jag ett träningskort, en världsatlas, en almanacka, en skrivbok + penna, trosor och bh. Så småningom dök min älskling upp hos oss och jag fick klappar av honom och hans familj också. Ett spel, örhägen, massa pocketböcker, nivea prylar och en prydnadsskål. Familjen hade fått playstation och singstar av tomten, så framåt kvällen kopplades det in och det sjöngs för fullhals. Blev sent och jag tvärsklocknade i sängen när vi tillslut kom hem.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: