Börjes barnbarn

föralltid

Längdskidor (läs värt)

Hade friluftsdag idag i skolan. Hade tänkt åka längdskidor och pulka. Även om jag varken har pulka eller längdskidor hemma. Skidor lånade jag från skolan och jag tippade på att någon lär ju ha en pulka man kanske kan få låna till ett eller två åk. Det slutade med att jag åkte längdskidor hela dagen. Jag hade den stora äran att få ett proffs till tränare/instruktör. Angelica. Inledde med att göra 3 vurpor på en distans av knappt 100 meter. Därefter gick det framåt. Sakta, men framåt. De fruktansvärt stora (pytte pytte små) nedförsbackarna skrämde skiten ur mig och jag var stel som en pinne och min coach påminde mig flertalet gånger att jag skulle börja på benen. Vilket jag gjorde (trodde jag iallafall).

Efter sisådär en timme hade jag lyckats tagit mig runt den förbaskade sjön (typ 2,5 km). Helt färdig började jag grilla korv och käka köttbullemackor för att få i mig ny energi. Jag gav mig fan på att jag skulle ett varv till och gav fan i pulkåkning, eftersom längdskidåkning trots allt var riktigt roligt. Efter oroligheter kring en försvinnande liten tjej med alldeles för stora skidor, pjäxor och stavar lyckades jag och Angelica komma iväg för varv två (den lilla tjejen på ca nio bast hade fått låna Angelicas utrustning, och hon hade tydligen också gett sig fan på att åka runt den satans sjön *harkel* det tog mindre en timme).

Varv två gick betydligt bättre och lättare. Målet var att inte ramla nångång, men... proffs som man är, glider man på upplopppet, självaste grand finale, och gör största vurpan i historien. Slog i höften och kanske även huvudet, för där blev jag sedan liggande och jag kände en smärta i nacken. Jag trodde jag var förlamad. Jag hörde hur Angelica(?) ropade på mig och insåg att förmodligen hela skolan stod och glyste. Jag tog mod till mig och försöka undersöka om jag levde (kunde röra på mig) och det kunde jag, och tur var väl det. Jag kravlade mig till brasan och önskade inget hellre än att gå åka hem och lägga mig i sängen. Inser då att jag bokat spinnigpass till kvällen. Bra Emma!

Dagen tar slut, jag kommer hem och tvärslocknar i sängen en stund. Kvällningen kommer och jag åker iväg på spinning. Totalt slut i hela kroppen eftere spinningen så inser jag att jag behöver handla samt göra 3 uppgifter som ska lämnas in imorgon. Blev nyligen klar med dessa och är helt slut och borde lagt mig för att sova för länge sen eftersom det är en dag imorgon också (hör och häpna). Ni undrar kanske varför jag då sitter och skriver ett super mega långt blogg inlägg istället för att sova? Ja ni, det undrar jag också. Så jag har tänkt att lägga mig att sova på saken. Kommer jag på nått svar, så ska ni få det fortast möjligt, i annat fall... får ni gärna komma med svaret =) Sov gott!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: