Börjes barnbarn

föralltid

Crimson Tide

Känner som det var evigheter sen jag skrev i bloggen. Det känns också som att det är mycket som har hänt, fast ändå inte. Kan ju börja med att säga att jag hade gruppen själv första gången i onsdags, och då var det hela 14 st där, jämfört med måndagens och tisdagens 4 tappra. Utan knyssel, så kan jag säga att det gick åt helvete. Klen som man är, så kan man inte ta kritik... Speciellt från ett håll man inte hade räknat med att få kritik ifrån. Jag försökte stå på mig och köra mitt race, men innerst inne ville jag bara böla. Fy fan vad arg jag var efter det passet. Tanken var: NU LÄGGER JAG AV DIREKT!! Fuck HLR-utbildning och fuck helgens utbildning! Men efter att jag lugnat ner mig och grubbel-smurfat lite, så ändrade jag min mening i frågan och jag tänker ge det några chanser till. Efter helgens utbildning kommer jag kanske med nya krafter och nya kunskaper och kan göra ett nytt tappert försök. GO! för nytänkade

Blev godkänd på HLR-utbildning i torsdags. Det var trevligt. Ganska kul var det faktiskt också. Givande. Är ju aningens mognare nu än vad jag var sist. I skolan genomförde vi våra mini-gympa pass. Det var riktigt kul och alla var för bannat duktiga, och hade super bra musik (se längst ner på blogg inlägget). Och idag är det fredag, och skolan var himla seg i början. På human biologin fick vi dock vara test-personer åt HP eleverna. Vi skulle få genomföra ett sub-maximal (tror jag att det hette) test på cykel. Det var riktigt skoj. När jag först fick reda på att vi skulle jobba ihop med HP blev jag sur och tvär eftersom jag inte är så förtjust i dom. Men de var riktigt trevliga. Iallafall hon jag fick jobba ihop med. Jag var ju självklart lite nervig inför resultatet eftersom min kondition inte är den bästa just nu, utan snarare den sämsta. Men jag blev positivt överraskad. Fick full pott på syreupptagningsförmåga. Det andra resultatet, som jag inte riktigt fattade vad det visade, var ju aningens sämre och det berodde ju helt på min satans vikt.

När det gäller vikten, så händer det fan inte mycket alltså. Jag måste måste måste måste få ordning på maten och träningen. Träningen går ju helt klart dugligt. Men maten är ju inte den bästa. Bortsett från det mår jag riktigt bra =D Snutt åkte till Sälen för ett par timmar sen med en polare, så jag är ensam fram till onsdag typ. Kommer sakna honom, men det kommer bli skönt också. Vi behövde lite space nu. Föresten så ska han och jag bli blodgivare *stolt* Dock har jag missat varenda samtal, som kan vara från dom där människorna =( Det är dåligt... Hoppas att jag lyckas ha mobilen i närheten nästa gång. Tycker du som läser kan ta och bli blodgivare du också! =)

Btw, så har jag kört fast på några låtar. I´m totally crazy. Det är låtarna också, så dissa mig nu inte för att jag har lite weird smak när det gäller musik =D På våra mini-gympa pass så spelade några i klassen värsta bra låtarna. Är numera helt galen i:

Kobojsarna - Sång om ingenting (så fjantig så den blir bra)
Holly Dolly - Dolly song/Levas polka (ytterligare en fjantig låt, men ack så rolig och den gör mig glad)
Fanclub - Henrik Larsson (jag vet att jag den är gammal, men jag är lite efter när det gäller musik)
Nightwish - Crimson Tide (jag känner mig som en uppåt tjackad hippie när jag hör den här)
och självklart hänger denna låt med fortfarande:
Pink - U and Ur hand (min girlpower låt som ger mig energi)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: