Börjes barnbarn

föralltid

Larm

Emma sätter på larm som inte är på. Hm... Tål att tänkas på. Träning med simmarna igår och det var dyng stängt i badhuset. Larmar av, fast jag inte larmade av, det som egentligen inte var larmat, går in, efter ett tag går larmet, där det inte var larmat, men larmet gick ändå, där det var låst och inlåst.... Anyway, Bosse kom, två poliser kom och slutligen en securitas vakt. Summerar: Pulsen var hög och jag var smått förvirrad. Bosse är snäll och poliser är för jävla sexigt!

Idag har jag iallafall lugnat ner mig. Gick som vanligt inte upp då jag hade tänkt. Men tidigare än de tidigare dagarna. Pappa kom förbi och ringde på dörren och väckte mig. Jag berättade om incidenten igår och vi snackade lite om lägenheten. (Den kanske kan tänkas bli klar snart?! *glad*) Pappa gick och jag tog en dusch, och knallade så småningom upp till huset för lite lunch och pussel byggande. Morsan hade ju köpt ett 1000-bitars omkring jul. Jag vet inte hur jag lyckades.... men jag satt i 5 timmar(!)

Pojken kom hem från jobbet och vi åkte iväg och käkade helgens pizza. Jag tänker under inga omständigheter undvika min pizza, inte ens om jag intar den under vapenhot (=tvång att skriva ner allt jag äter i detalj). Den var mycket god. Även godiset som intogs under säsongsstarten av Sing-a-long. Hm, Sing-a-long borde stå med under listan "About 2006" som årets tv-program (eller vad det nu stod)

Och jag har inte börjat med läxan än!!! *panik + några andra hemska känslor*

Kommentarer


Kommentera inlägget här: