Börjes barnbarn

föralltid

Nationaldagen

Nationaldagen är numera en röddag. En helgdag då det är tänkt att man ska vara ledig, koppla av, chilla eller göra något att roligt, avslappnade eller vad man nu vill. Somliga tycker dock inte det. Och som vanligt var det ingen som kunde ställa upp på mig. Den här gången ringde jag dock inte till hela Sverige, för jag var ganska bombsäker på att ingen kunde/ville eftersom det, som sagt, var en helgdag. Jag blev lite lagom ilsken. Jag hade ju precis som alla andra hellre gjort något annat, typ åka till stugan med familjen. Valde att köra en timme ute iallafall, men sen fick det vara nog. Fick en känga direkt när jag kom innan för dörren. Det är ju så synd om simmarna om dom inte får sin träning bara för att tränaren vill vara ledig och åka bort med familjen på en helgdag.... Efter första kängan, möts jag dessutom av en protesterande simmare, igen(!) Börjar bli redigt trött på dessa protester. Dock blir det lättare att sluta till hösten om jag nu skulle behöva göra det.... Det jag undrar sen är vart var alla simmare? Det var fem stycken där. Kan det vara så att alla andra kanske var och njöt av den fina vädret, umgicks med familjen, kompisar och firade Sveriges Nationaldag????

Ilsken kom jag därifrån och åkte med familjen till stugan. Det solades lite, spelades kubb, åt mat, grillade och bara njöt. Simon kom ut när han hade slutat och vi avslutade dagen i Baggerud där jag tog året första dopp. I Vänern och Baggerud självklart! Det är nog ett måste... =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: