Börjes barnbarn

föralltid

Sommar-sysslor

I tisdags hände inte mycket. Det blev en lugn dag. Största händelsen var väl när jag kollade på Willes fotbollsträning, men igår blev jag väckt av telefonen, vilket var bra, annars hade jag sovit bort för mycket av dagen. Det var från jobbet. De undrade om jag kunde jobba idag. Och det kunde jag tänka mig. Så jag tackade ja. Jag gick sen upp till huset. Det var strålande sol ute, och jag tänkte passa på att försöka bli lite brun. Har inte blivit mycket av det än så länge, kan man säga. Åt frulle först, och sen fick jag med mig Wille till stranden där vi stannade i ca 3 timmar. Bada, sola, bada, sola, bada, sola, bada, sola... Skönt! Därefter blev det lite sudoku, kortspel och fotboll. Simon kom och stugan blev målet för familjen. Jag & Simon åkte före på mc. Stannade vid Baggerud och tog ett dopp. Det var riktigt kallt, men skönt på nå vis. I stugan blev det kubb, beach-tennis, pingis och grillat. Fan vad skönt det var att sova sen....

Klockan har nu tickat iväg denna torsdag, och solen syns inte till idag. Vilket inte gör allt för mycket för min del eftersom jag tackat ja till att jobba. Börjar vid 14. Ska gå upp till huset och tigga. Jag gillar´t inte, men jag har inte så mycket val. Min lägenhet innehåller inte särskilt mycket ätbart och plånboken innehåller inget som man kan köpa något ätbart med, så...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: