Börjes barnbarn

föralltid

Enough

Jag har fått nog. Nu är det fullfräs framåt som gäller.

Lite segt imorse, men jag kan upp tillslut iallafall. Dock missade jag bussen. Hrm... den FÖRSTA... Emma står på fel sida av vägen, ska plocka upp mobilen och ringa till Simon medans hon väntar på att det ska bli grönt (även om det var ganska bilfritt, ville vara duktig)... det kan ju komma en sån här.. extra buss. Precis!!... när Simon svarar så kommer den där jävla extra bussen! Och gissa vem som står på fel sida??!!! Jävlar vad krut man kan bli. Jag som ville vara duktig och vänta på grönt......

I skolan hade vi tema-dag. Om Bosnien. Tjipp tjipp. Först snackade en gubbe. Han var riktigt rolig, även om han snackade om krig och elände. Sen fick vi kolla på en ganska ny film om en kvinna som blivit våldtagen under kriget och fött en unge som kommit till genom en våldtäkt. Intressant och.. hemsk eller nått... lite svårt att sätta ord på det. Vi fick chevap tjipp tjipp till lunch (jag skiter fullstädigt i hur det stavas) Efter lunch satt vi i mindre grupper och fick diskutera lite fritt, men det var framförallt en som hade flytt från kriget som berättade lite...

Kom hem.. tog en underbar promenad idag igen. Wonderful Spring
Borde egentligen ta tag i lägenheten lite grann nu.
Städa, tvätta, diska....




...fy fan vad tråkigt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: