Börjes barnbarn

föralltid

God gärning nr.2 (och 3)

Japp, då har man gett blod för första gången. Var uppe före tuppen eftersom jag hade bokat den tidigaste tiden man kunde boka blodgivning. Det var så skönt att få det gjort då jag varit tvungen att skjuta upp tiden eller inte kunnat ta det tidigare än idag. Lite nervöst var det ju självklart, men det gick kalas bra. Fick med mig två t-shirts med mig hem och 20 kronor (ena tröjan paya jag 30 för, andra var gratis).

När jag väntade på bussen till skolan vid stationen genomförde jag god gärning nr. 3. Den var dock en väldigt liten, men god =) Så jag räknar den ändå! En kvinna som ville ha hjälp med sin barnvagn upp i bussen. Inget märkvärdigt direkt, om man jämför med blodgivningen. Ska kanske börja ge plasma också, men det får nog bli efter andra gången jag gett blod. Bra värden hade jag btw, och det är ju också kul att veta.

I skolan skulle vi "bara" planera inför Öppet Hus. Det gick väl sådär, men jag var glad ändå. Jag hade helst velat se filmerna från Sälen, men somliga är ju griniga av sig... så det bidde inget denna gång. For hem igen, och kom ganska nyligen hem. Ska iväg till affären strax och köpa lite food-tillbehör, så jag kan slänga ihop lite mat. Tänkte prova en sallad. Ett recept jag ögnade igenom i en tidning i skolan. Sen hade jag tänkt mig en promenad =)

Kommentarer

  • SysterYster säger:

    Åhhh! Jag vill också ut och gååå!!!! Sitter här med min jävla BAMR om genteknik och kommer inte ut någonting i solen idag... Ja, förutom lilla svängen (med bil) till affären, så... Njut åt mig med tack!

    *kram*

    2007-03-29 | 14:58:21

Kommentera inlägget här: