Börjes barnbarn

föralltid

Idag kanske

Seg morgon idag igen. Även om jag gick och la mig tidigt. Blir faktiskt lite sur när jag faktiskt går och lägger mig tidigt för att vara piggare på morgonen, och ändå är jag nästan lika trött. Nästan mer till och med. Första lektionen var Idrotten i samhället, och vi skulle fortsätta snacka jämställdhet. Det är också en sak man kan bli jävligt krut på. Avslutade med att vi skulle ha en debatt, om det skulle byggas ett ridhus eller inte. Kul, men lite halvjobbigt. Speciellt när man själv är så kass på att diskutera. Sen hade vi Human Biologi. Det finns seriöst ingen logik i att sitta och ha TVÅ Human Biologi pass på 1,5 timmar EN FREDAG EFTERMIDDAG. Det är visserligen lunch mellan, men vad hjälper det??

Jag blev själv på lunchen idag av olika, hyfsat acceptabla anledningar. Det var delvis skönt också. Mentorn kom in i matsalen och såg mig själv, och bad mig att komma till henne sen när jag ätit klart. Blev genast lite svettig. Skulle jag ta upp det eller inte?? Hon gjorde det väldigt enkelt för både mig och sig själv, och det är jag väldigt tacksam över. Problemet är ur världen.

Nu är jag hemma och har tänkt att tvätta lite. Snälla fråga mig inte varför jag ska tvätta en fredag eftermiddag/kväll. Ska se till att laga lite käk också. Det här med maten och promenaderna känns faktiskt riktigt bra nu. Även om det inte är helt stabilt än, men det känns bra. Det är väl det som är det viktiga. Lite kämpigt blir det nu då, eftersom det är fredag och jag har (nästan) gett mig fan på att sluta äta onyttigt gottgott. Varför blir man så fort sugen när det är helg?? Jag vet inte om det är bra eller dåligt att Simon jobbar stängning. Bra för att då kan jag försöka lyckas själv, vilket jag tror att jag kan. Men samtidigt kanske det hade varit lättare att lyckas om han hade varit med och kämpat med mig. Men samtidigt kanske han hade dragit ner mig i godis-träsket också =P Hehe.... fy fan...

Dagens:
Humör:
Neutral & lagom glad (Ordinary-Emma?)
Klädsel: Jeans och fladder-tröjan
Frisyr: Helt jävla utsläppt utan krångel
Dryck: Vatten (so far)
Mat: Rester till lunch och till middag ska jag nog laga lite firre & potatis
Träning: Tvätta, men annars blir det chill en fredag (kan ju inte hålla igång jämt)
Väder: Lite snö på backen idag, men det dör jag inte av. Jag vet att våren kommer ändå.
Låt: Kobojsarna - Sång om ingenting
Pryl: Tvättmaskinen
Toppen: Snacket med läraren
Botten: 2 x Human Biologi och suget...
Vill ha: En spark i rumpan

Kommentarer

  • SysterYster säger:

    Yay! Nu blev jag glader... och slapp bli besviken gissar jag på också!? *kickar dig i rumpan, som du ber om!* Och håll dig borta från godiset... *hrm* som jag själv har svårt att göra också. Fast jag ska försöka riktigt ordentligt nu. *kram*

    2007-03-23 | 17:59:54

Kommentera inlägget här: