Börjes barnbarn

föralltid

Min sjukfrånvaro

Sova är skönt. Himla skönt. Jag kan tänka mig att sova en hel del i helgen, men min planering säger emot mig. Hämtade Takida biljetterna igår, och de är ingen anledning till att jag vill sova. Det är Takida som kommer hålla mig vaken. I stillsam protest gick jag på Bofors - AIK igår med min älskling. Gött med seger. Det är sportnörden i mig som talar. Men jag måste säga att AIK var riktigt bra. Det var lite skillnad på lagen och det AIK var bra på syntes ganska tydligt när de spelade mot Bofors. Samtidigt syntes ju Bofors svagheter. Whatever. Jag hade privata kommentatorer. Vi vann iallafall. Idag ska jag sympati träna med Nettz. Antingen så går jag på löpbandet om jag mår bättre i eftermiddag eller så psykar jag henne och kontrollerar allt hon gör, så hon inte fuskar =P

Kan också bekräfta ytterligare än gång att det suger att vara sjuk. Och nu tänker jag vara riktigt ego. För jag brukar sällan vara sjuk. När jag blir sjuk under benämningen förkyld, så är det omärkbart. Lite snörvel, host och harkel. Inget mer med det. Jag klagar inte. Det finns inget att klaga på. Men de gånger jag när väl blir SJUK. Då... då är det förjävligt. Eftersom jag så sällan blir sjuk, så är det katastrofalt när jag väl blir riktigt sjuk. Därför ger jag mig själv den fulla rätten att klaga hur mycket jag vill. Sist jag var sjuk var när jag hade den där mongo hostan/ont i halsen. Jag torrhostade sönder halsen. Och då menar jag allvar. Halsen vara torrare än torrast och jag fick ingen luft när jag hostade. När man snörvlar och hostar så brukar man ju få upp slem äckel när man hostar och sen mår man kalas bra (=bättre) ett litet tag. Då när jag var sjuk, så kom det inte upp nånting. Det blev aldrig nått slut på fanskapet. Allt slem la sig i magen på mig istället. Tillslut spydde jag upp skiten. Någon energi hade jag inte kvar efter fyrverkeriet och jag skakade som en blöt nakenhund. Det var hemskt. Men när jag väl återfått lite krafter, så mådde jag så mycket bättre sen. Kul fakta va? =P HAHAHA. Tanken var inte att redovisa min sjukdom jag hade då utan jag skulle så småningom komma fram till att förutom den gången, så har jag inte varit riktigt sjuk sen jag var 6 bast och hade vattkoppor. Föresten så var det nog nån mer gång. När jag gick i skolan på lågstadiet. Då grinade jag för att jag inte fick gå till skolan HAHAHAHAHA. Helt jävla sjukt, men det är sant. Jag minns att jag fick ligga i vardagsrummet och dricka massa saft. Från vardagsrummets fönstret så kunde jag se alla som gick till skolan och jag var avundsjuk på dom. HAHAH. Fy fan vilket inlägg det blev....

Kommentarer

  • SysterYster säger:

    Du får gnälla hur mycket du vill Lillstrumpa!!

    *kram*

    2007-11-15 | 13:05:28

Kommentera inlägget här: