Börjes barnbarn

föralltid

Tandläkar skräck?

Som jag sa i ett tidigare inlägg så ringde hitlers kusin, även kallas tandläkaren, till mig och tyckte att det var dags att boka tid. Dit vill man ju säkert när man är en sån person som får hål oavsett om man borstar tänderna eller inte. Men, lika bra att få reda på hur många. Tog en tid igår. Innan så unnade vi oss lite kina buffé, Simon och jag. Därefter beger jag mig, till en tandläkar undersökning som jag tror ska ta runt 15-20 minuter. Jag var där i EN TIMME och 15 minuter. Tjoho, skulle man ropa högt och tydligt om man har tandläkar skräck. Anledning till den långa tiden var dels att jag hade en student som hade praktik och dels ett litet hål som inte ville komma med på röntgen bilderna. Fick ta om bilderna, vilket tog lite extra tid. Hon var snäll iallafall, få hon får jätte gärna bli min riktiga tandläkare i framtiden och jag måste tid mer gånger. Vilket jag troligtvis måste. Ska dit igen om ett år typ, och de vill de rycka min ena visdomstand =/ *panik*

Dagen forsatte sedan i lugnt och skönt tempo och framåt kvällen blev det hockey för hela slanten, med mina favorit pojkar. Långt ifrån en bra match, men jag kan säga att jag var nästan mer glad än Wille, då pucken flög över sargen (lite skräck också eftersom den kunde landad på huvudet på en) och landade framför mina fötter, så Wille kunde ta den (ärligt, hur stor är sannolikheten att man får matchpucken på sin första hockeymatch?!)

Efter matchen lämnade vi av en trött kille i huset och åkte sen förbi en pizzeria, och jag skulle ha litat på min första tanke (--> Ingen pizza!) Jag var ju knapp hungrig och absolut inte sugen på pizza, men nu tror jag faktiskt att jag har lärt mig en läxa. Lite på tanke nummer ett. Annars är glädjen större än igår kväll. Igår var jag irriterade som fasen över artikeln, men efter samtalet som kom ganska nyss, så är jag betydligt gladare =) Nu ska jag läsa lite bloggar, tugga äpple och cykla till badhuset.

Kommentarer

  • SysterYster säger:

    Skämtar du med mig? Du är helt otrolig när det gäller att ha tur... *syftar på pucken* Eller menar du att det var Willes första hockeymatch kanske ja!?

    Åh, rycka visdomstand... Av vilken orsak? Mig ryckte de ju en för att komma åt och laga hål *suck* Det var verkligen inte kul... som jag nämnde på msn...

    *kram*

    2007-10-17 | 21:15:30

Kommentera inlägget här: