Börjes barnbarn

föralltid

Kidz

Yes, här kommer helgens händelser. I fredags åkte älsklingen och jag in till Örebro. Tänkte försöka hitta lite byxor (igen) Det gick dock helt åt helvete. Typ hela dagen. Vi var osams genom hela Örebro, men började bli någorlunda sams på IKEA. Surnade till igen när vi kom hem, men tillslut klarnade det upp. Inga byxor med hem dessvärre. Avslutade kvällen med mys, gottgott och Dead poets society. Grym film! Grymt bra alltså. Angående gottgott och sånt där, så var ju planen att låta bli. Det har gått lite smått åt helvete. Har kastat lite vatten på elden, men lågan brinner fortfarande!

Upp ganska tidigt på lördags morgon. Ska börja vara assistent på Funky Kidz. Massa rosa balettkjolar till förbannelse. Sött som socker, men jävligt osmidigt när ungarna ska på toaletten. Efter svettiga 45 min, åkte jag hem och åt mat. Sen till några äldre Kidz i badhuset. Blev hämtad av pappa och en Kid. Wille skulle sova över från lördagen till idag. Vi dumpade hans packning och gick till affären för att köpa till ingredienser och godiset fick vi ju givetvis inte glömma. Hade tänkt baka bullar med honom så han inte satt framför tv-spelet hela helgen. Det gick bra. Mina bullar blev lite brända och hans blev i storlekarna XL till S (ps. han gjorde bullarna helt själv) Sen blev det film och tv-spel resten av lördags kvällen. Lite spaghetti och köttfärssås också.

Natten blev intressant. En stunden låg han med huvudet in mot mitten och mig (på tvären alltså), och i nästa låg han med huvudet utanför sängen. Själv låg jag i en grop mellan två otroligt söta, snarkande pojkar. När jag väl somnat ordentligt(!) så hör jag en duns och Wille ligger plötsligt på golvet. "Det gjorde ont" Blev hans reaktion varpå han direkt efter kommentaren, ålade upp i sängen och tvärslocknade (liksom pojken på andra sidan om mig) Själv låg jag vaken och lyssnade på snarkningarna en stund innan sömnen slutligen infann sig.

Några minuter efter 7 på morgonen vaknar Wille och säger att han vill gå upp. Jo tjena godmorgon och tjosan. Gick ut till vardagsrummet och kollade klart på filmen från igår. Käkade frukost, gick ut och kastade boll och spelade lite badminton. Sen blev det tv-spels race. Köpa sylt, och laga pannkakor. Sen blev det transport till badhuset och till mina Kidz där. Wille fick plaska i ena hörnet och han insåg (äntligen) att simdynorna inte är farliga, utan det blir fruktansvärt mycket lättare att INTE få kallsupar om man har en simdyna på sig. Efter badhuset knallade vi upp till McDonalds för lite energi påfyllning. Farsan kom och hämtade och nu sitter jag här - utan Kidz. Lite för tyst, så musiken får hjälpa mig. Ska pysa upp till päronen. Det ryktades om att morsan gör sin fantastiska kalops, och då är inte jag sen med att fjäska in mig....

Kommentarer

  • SysterYster säger:

    Nej! Har jag missat mammas kalops igen!? FFS! Ska se till att beställa det någon gång, så jag har och kan frysa in... för det kan man väl!? *hmm* Ah well, annars får hon ringa när det är dags. Jag slänger mig på trampen och tar mig dit - DIREKT!
    *kram*

    2007-09-09 | 23:05:18

Kommentera inlägget här: