Börjes barnbarn

föralltid

Nyberg & Törnblom

Det blev Top Model och jag ångrar det inte. Det är ju bara så kul. Riktigt kul faktiskt med alla olika personligheter, hur de hanterar utmaningarna och fotograferingarna. Älsklingen ringde ju på rasten och talade om hur det gick för killen på Id också. Efter Top Model var det ju Nyberg & Törnblom som jag hade tänkt kolla på, de gånger jag sett reklamen, men sen glömt bort när det var, och inte skrivit upp det heller. Det handlade om svartsjuka och var skit bra! Var det någon mer som såg det? De startade upp med att snacka om skillnaden mellan självkänsla och självförtroende. Jag bokstavligen slet åt mig närmsta penna och papper, för jag har då aldrig riktigt förstått skillnaden. Om jag tolkade det hela rätt (snälla rätta mig om jag har fel), så är självkänsla --> "Jag i mina egna ögon" Har man bra självkänsla så är man nöjd med det man ser. Nöjd med det man gör. Självförtroende är det man har mod till att göra. Jag blev iallafall mycket fundersam över det. Tankarna började flyga, men hölls instängda tills programmet var slut. För om min tolkning var rätt. Kan man då ha bra självkänsla, men dåligt självförtroende? Jag kände att man nästan måste ha både ock, för att det ska "vara bra" liksom. För om man inte har bra självfötroende och inte vågar göra saker, så borde man ju inte heller vara nöjd med det man ser i sig själv. Och om man har bra självfötroende och vågar göra massa saker, men kanske inte är rätt saker, så borde ju inte självkänslan vara den bästa. Så självkänslan beror väldigt mycket på självförtroendet. För om förtroendet inte finns. Så borde ju inte känslan finnas? Och om förtroendet finns, så måste det dessutom vara bra för att känslan ska vara bra också? Det kändes lite skit. Faktiskt. Mina tankar gick åt det hållet, och det låter inte så jävla kul. Lyckost den som har båda i topp isåfall. Hur fan man nu ska lyckas med det....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: