Börjes barnbarn

föralltid

Biljettsvett

image216Kom upp tidigt och hade tänkt uträtta lite ärenden innan jag drar igång med studerandet. Skulle först skicka boken som har fått vänta alldeles för länge och i samma veva tänkte jag hämta de nya böckerna + hämta biljetterna till cirkusen idag. Japp, jag ska på cirkus idag. Med sötaste pojken som fyllt 7 år och med bästaste storasyster. Jag lämnar fram bokningsnumret, och bruden bakom disken säger: nej. Då börjar hjärtat slå och svetten rinna, och i min hjärna ekar "vad i helvete?!" Jag springer hem och skriver ut bokningsnumret direkt från datorn istället, både från mail och ticnet. Springer tillbaks. Bruden bakom disken svamlar om bokstäver och siffror, och provar utan bokstäver... taadaaa!

Vilken lättnad....

....nu kan jag börja plugga...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: