Börjes barnbarn

föralltid

Kantarell jakt



Har varit ganska sugen på kantareller ett bra tag nu. Vill ju göra farmors goda svampomelett! Så igår tog jag ledigt från badhuset och jag och älsklingen gav oss ut i skogen för att leta. Dock blev det inget fynd. Bara massa flugsvamp. Massvis! Och en hel del andra svampar. På eftermiddagen åkte vi till Simons far och åt mat. Det blev grillat och så tog vi med eget tillbehör. Tog en snutt majskolv till efterrätter med massa smör. Lite psykiskt när de plockade fram pajen. Det är svårt att förklara, för det är inget sug direkt. Det är snarare konstiga tankar som kommer fram när jag väl ser något som jag vet att jag inte får äta. Jaja. Vi cyklade hem igen och avslutade kvällen med Den blå lagunen. Evigheter sen man såg den filmen!

Idag sov jag länge. Läste lite litteratur till imorgon. Åkte till badhuset. Ett lugnt pass med gruppen och sen hem igen. Dags för käk, men jag var inte på humör att laga någon mat. Älsklingen var gosig och kirrade käket. Han gjorde även ett tappert försök med b-såsen igen. Ett annat recept som vi hittat. Den här gången smakade det iallafall b-sås och framförallt gick den att äta. Så jag är mer än nöjd, mätt och belåten.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: