Börjes barnbarn

föralltid

Putte i Parken

Jag blev så jävla snygg efter besöket hos frissan! Så jävla skönt att få håret fixat. Det har ju sett förjävligt ut helt enkelt. Käkade lite mat och sen åkte jag till PIP (Putte in the Park) Jag hade sökt som funktionär. Jag och de andra som hade gjort som mig, hade samling och delades in i grupper. Hamnade i jourgruppen. Uppdrag: Hoppa in där det behövs folk samt byta av folk, så de kan få lite rast.

Därmed fick jag prova på en hel del. Mitt första uppdrag var att stå i backstage ingången. Ganska soft, men insåg att det var betydligt roligare än att bara sitta i "funkis tältet" och glo. Det blev desto roligare när jag insåg att det är där samtliga artister kommer att passera. Självaste Magnus Uggla var på intåg, men då blev jag utbytt. Haha. Inte för att det gjorde mig så jävla mycket. Jag fick ju stå bakom scen när han spelade istället och lasta lastpallar. Dessa pallar skulle sen upp till "sandbanken" och läggas dit för att stoppa plankare. Det var ett svettigt uppdrag! Men jag fick ju höra hela Ugglas spelning, så ingen skada skedd mer än lite värk i kroppen dagen efter.

Jag fick även patrullera runt hela området på utsidan. Och jag kan ju bekräfta att det gick upp. Och det gick ner. Hade lite träningsvärk dagen efter. Fredagen fick jag mestadels patrullera. Vilket innebär att typ bara synas och skrämma iväg plankare. Eller stoppa dem ifall de lyckas ta sig över. Jag tog två. Stackare. Puckon. Under fredagen fick jag även stå framför scen. Fast det var den lilla scenen, så det var inte särskilt jobbigt. Det innbar även att jag fick se hela Sirqus Alfons spelning. Inte ett dugg ledsen över det, eftersom de verkade bra och de var ett band jag ville se.

Lördagen innebar mer patrullering. Jag klagade inte. Jag fick patrullera i närheten av P3 (ena stora scenen) där Mustach spelade för fullt. Det blev jag heller inte så ledsen för, eftersom dom också var några av dom jag ville se. Senare fick jag även stå vid ena entrén. Kolla armband, väskor eller visitera. Visiteringen var rena rama gympapasset. Sen blev det lugnt när publiken hade stormat färdigt (tre bra band skulle spela på rad), så jag fick gå tillbaka till "funkis tältet". Frågade om det fanns något uppdrag. Nix. Så jag fick äran att titta på Turbonegros spelning. Iallafall en liten bit, sen fick jag gå till trailer parkeringen och vakta. Det var nog det tråkigaste uppdraget. Helt själv på en öde parkering. Mindre kul när man är tjej kanske. Lite roligare, och ens stunds sällskap, fick jag när Neverstore kom och skulle hämta lite packning ur sin turnebuss.

Det var den helgen. Har vänt på dygnet en aning pga Putte, men det får han vara värd. Haha. Får se om det blir att vara funktionär eller gäst nästa år. Beror väl på artistutbudet mm. Nu får jag jobba på med att vända tillbaka dygnet. Studierna drar igång snart igen, och just nu har jag nollkoll.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: