Börjes barnbarn

föralltid

Fullspäckad fredag

Fredagen inleddes med telebild och gruppträff. Telebilden var okej. Lite seg kanske. Har ju varit lite dåligt med sömn dagarna innan. Gruppuppgiften kom vi inte särskilt långt med. Vi skickades från den ena stället till det andra. Åkte hem och där lyckades jag somna bredvid Gos-mästaren herself - Smulan. Vaknade trots allt i tid. Hade beställt skjuts av far min till badhuset. Genrep inför Luciadoppet.

När jag vaknade var jag inte på humör. Tror på fan att gud (om han eller hon nu finns) hade jävlats med mig? Jag hade fått en jäkla vagel eller "bara" en svullnad på ögonlocket, såjag såg ut som ett monster. Ett monster! Jag som skulle på fest på kvällen och passa tomtebarn och tärnor under helgen. Illa! Lite ledsen i ögat fick jag bege mig till badhuset med badkläderna och de snygga badmössorna, som jag lyckades fjäska till mig i tid. Jag höll mig undan folk , utom mina simmare, så länge jag kunde. Underbart nog så försvann svullnaden efter bara 1-3 timmar. Skönt!

Jag kom ifrån badhuset senare än vad jag hade tänkt, men det fanns inte mycket jag kunde göra åt det. Var ju tvungen att fixa ljuset till baletten. När det äntligen var kirrat så kom Simon och hämtade mig och vi gjorde oss i ordning i ilfart för att komma iväg till efterlängtade julfesten hos lovely. Fy fan vilken underbar kväll!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: