Börjes barnbarn

föralltid

Bakar bröd

Älsklingen kom hem från jobbet och han lagade korvstroganoff och jag duschade. Pretty faire I think. Himlans gott var det iallafall. Jag har varit sugen på att baka de där bröden idag, och älsklingen fick mig att börja. Vi åkte till coop för att leta brödformar. De var slut, men köpte ingredienserna iallafall och ringde mamma. Kollade om hon hade brödformar. Hon hade sockerkaksformar (raka fina alltså, inte de runda) och det fick duga. Hem och börja baket. Under jäsningen gick jag och mamma en hurtig promenad på 40 minuter. Tryckte ner brödet i formarna och under jäsning nr 2 sorterade vi tvätt (ska tvätta imorgon, tidiga tvättiden --> skit!) Och nu står bröden i ugnen.Snart börjar Journeyman. MÅSTE SE!

Kommentarer

  • Karin säger:

    Klart du ska prova kycklingen! Klart bättre än korvstroganoff ;)

    2008-07-07 | 22:17:57
    Bloggadress: http://sakerochting.se
  • Anneli säger:

    Städa och lägga golv låter ju mycket jobbigare än att skaffa en blomlåda ;) Det gör verkligen skillnad med blomlåda. Hade inte tänkt göra något med balkongen först men sen blev det bara mer och mer pyssel och nu är den mysigare än nånsin :)

    2008-07-07 | 22:52:07
    Bloggadress: http://annelielisabet.blogg.se/
  • The Urban Buddha säger:

    Tack för påhälsningen och kommentaren på Shanghai-bilderna! :)

    Blev sugen på att baka eget bröd jag med.. så himlans gott!

    2008-07-09 | 11:38:33
    Bloggadress: http://pixiekatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här: