Börjes barnbarn

föralltid

Mamma Mia!

Söndagen innebär dagen-efter feeling. Mådde inte alltför bra. Blev så lugnt det kan bli ibörjan på dagen, och framåt kvällen började jag vakna till liv. Då blev det dagen-efter käk på MAX. Deras fajitasallad är riktigt god tycker jag. Någon mer som tycker om den?

Efter maten blev det dagen-efter bio =P Älsklingen bjöd på bio. Det blev Mamma Mia! Och den var suveränt bra tycker jag. En riktigt feel-good film. Den ska lätt införskaffas på DVD. Dagen efter läste jag i söndagens Aftonblad, under nöjesliv. Där Per Bjurman skrivit lite om filmen:

Filmen är ju inte mycket mer än en feel good-bagatell. Men det spelar ingen roll. /.../ när en film fullsprängd av ABBA-hits spelas i en knakande fullsatt salong under själva permiärhelgen, då blir det party. /.../ Några sjunger redan med i "Honey honey". I "Dancing queen" klappar halva salongen takten. Efter Meryl Streeps insats i "The winner takes it all" dånar aplåderna. Och till eftertexterna är det till och med lite dans i bänkraderna./.../ Sen går man ut i den kvalmiga kvällen och ler fårskalligt./.../ Aldrig har en halvdan film varit roligare att se.

Det är klockrent! De där aplåderna blev det inget av när jag gick på bion. Jag ville aplådera, men ensam, nej. Jag blev den där fega svennen. Tyvärr. Sjöng med gjorde jag dock gievtvis. Fast lite tyst för mig själv och min älskling. Dansen till eftertexterna var också självklar. Fast det blev bara lite gung i biostolen, men det fick duga. Och när jag läste den sista raden, så kände jag mig ruggigt träffad =P Jag hade världens flin på läpparna hela vägen hem. Väl hemma, ville jag se den igen. Har ni sett den, och vad tycker ni om den??

Kommentarer


Kommentera inlägget här: