Börjes barnbarn

föralltid

Fear Factor mat

Boken är utläst och jag gick ner till affären för att köpa hem lite ingredienser till mitt uppdrag - "laga ett recept från en sån här GI bok". Igår gjorde jag lasagne med kyckling och keso, med mycket lyckat resultat. Och efter allt feng shui:ande så kände jag mig oövervinnelig. Tänkte prova spenatplättar.

Av all min smet, lyckades jag få till två plättar, som var någorlunda hela. Resten liknade gegga (trasiga plättar) Jag hade två alternativ när jag stod där framför spisen. Kolsvarta plättar eller inte fullt så bränd gegga. Jag valde alltså det senare. Det var bara att blunda och provsmaka sen. Det gick ner och jag känner mig inte sjuk än. Saknar dock älsklingen. Han skulle ha fått smaka på mitt alster a´la Fear Factor. och gett mig ett ärligt svar på hur det egentligen smakade, om det var ätbart.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: