Börjes barnbarn

föralltid

Imorgon är det deadline

Yes. Imorgon ska den in. Examinationsuppgiften. Sitter och kollar litteraturen för fullt. Börjar kännas lite mindre stressigt nu, men än är det en bra bit kvar innan jag är klar. Målet är att bli klar idag samt skicka in den. Behövde ett brejk och passade på att ta det nu när jag kollar genom genuspedagogiken igen =P Och hittade de där citaten som fick mig att skratta för mig själv här i lägenheten. Var tvungen att lägga upp de här igen:


Kvinnor har kurvor, medan män har portfölj. -Björn 7 år

Pappa och storebror har snopp. Mamma har trosor. -Johanna 3 år
Könet sitter mellan benen och genus i huvudet. -Joakim 17 år

Det är en skam att vi lever i en tid då det är lättare att spränga en atom än en norm. - Einstein


(Angående män och känslor) En nybliven pappa blev tillfrågad om hur det kändes att bli pappa: Som när det är slutspel och AIK för 1-0 med bara en minut kvar. De kopplar ihop känslan med upplevda aktiviteter.

Den bästa till sist: Pojkar föds med intresse för motorer och flickor med ett obotligt intresse för disktrasor!

Jag fick dessutom höra en sån här manligt och kvinnligt på VFU:n idag. Det var på fritids, och en flicka och en pojke satt på golvet och lekte ihop, med någon form av riddar-figurer. En annan pojke och flicka går förbi och ser detta varpå pojken utropar: Hon leker med riddare! Det kan hon ju inte göra. Hon är ju tjej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: