Börjes barnbarn

föralltid

Valborg och 1 maj

Väldigt lite bloggskrivande, men inte värst mycket som har hänt. I onsdags, valborg, hade jag VFU. Det var en dag som gick bort förra omgången, eftersom det var långfredag. Min handledare sa att jag kunde få vara med på utomhuspedagogiken, och det tackade jag inte nej till. Ungarna fick vara ute nästintill hela dagen. De hade fått välja tre av fem stationer: tälja med kniv, tema-vatten, naturruta, lek (samarbetsövningar), boll & rep. Jag var med på vatten två omgångar, och det verkade som om barnen hade riktigt kul. Sista vändan var jag med på lek, som innehöll några samarbetsövningar. Fick även se en liten mini brasa (på skolan) denna valborg. Kul.

På torsdagen, första maj, som i år sammanföll med kristi himmelfärd, åkte jag med ett gäng simmare till Deje Cup. Hade tyvärr inte så många av mina egna med, eftersom sjukdom härjar bland de mina. Hade med mig fem iallafall, och de simmade så otroligt bra! Jag skrek nästan sönder halsen flertalet gånger under deras lopp, vilket visserligen hör till när man är tränare på tävling. Hoppas det dyker upp en fin artikel i tidningen snart...

I övrigt har jag slappat mer än tillåtet. Borde ha pluggat betydligt mer än vad jag ha gjort. Har ju en del böcker som behöver läsas, och som det kommer gruppuppgifter på.

svacka

Kommentarer


Kommentera inlägget här: