Börjes barnbarn

föralltid

Ilsken

Nu behöver jag få skriva av mig. Kom ganska precis hem från träningen. Jag har den nästa bästa/äldsta gruppen i en förening, som bedriver tävlingsverksamhet. Barnen och ungdomarna är från 7 upp till 20 år, och är fördelade på 5 grupper. På alla jävla tränarmöten som jag har gått på så har det varit sånt jävla tjat om att man ska börja redan i de yngsta grupperna med de regler som vi har, hur vi bedriver vår verksamhet och hur träningar & tävlingar ska se ut m.m så att dessa sitter när de kommer upp i grupperna. Visst låter det bra? Det är seriöst skit bra. MEN!!!!! Om man nu jobbar med dessa saker i de yngre grupperna, då måste ju för i helvete de äldre göra likadant?? Eller är det bara jag som tänker helt fel?? Enligt mig ska de äldre föregå med gott exempel och vara förebilder för de små, och inte bara de små utan även de som går gruppen rakt under, som är kanske rentav lika gamla. Jag är så jävla less på tjatet om att man ska börja med de små, vilket flera tränare gör jätte bra, men.. sen då? Ska inte dessa regler m.m gälla i den äldsta gruppen?? Vad har jag missat?? Har jag helt jävla fel eller??

Kommentarer


Kommentera inlägget här: