Börjes barnbarn

föralltid

Smulan



I måndags hämtade jag Smulan. Syrrans kompis katt som jag och Simon ska få passa medan matte är down under. I början låg Smulan mest under soffan, men jag lät henne ligga där och lyssna på de nya ljuden och glo på mina fötter. Så småningom började jag locka och prata med henne, och efter en liten stund vågade hon sig fram och nosa runt/undersöka lägenheten. Hon provade alla rum utom sovrummet, och kom fram och bad om lite klappar. Tolkar det som att lägenheten är gofkänd =P Jag tog med henne in i sovrummet och satte henne på sängen för att sen riktigt skämma bort henne med mys och kel. Sen låg hon och vilade en stund. Jag fortsatte med mitt.

Smart kisse är hon också. Hon lockade in mig i ett rum, för att sen själv smita iväg till ett annat och undersöka saker på högra höjer med risk för att välta ner saker. Något som hon uppenbarligen var helt medveten om att det kanske inte var okej. Buskatt! =D Jag la mig i sängen för att lösa lite Kakuro och efter ett tag hoppade hon upp och la sig och sov. Jag blev då medveten om att denna kisse snarkar =P Under natten kunde hon inte ligga länge i sängen förrän hon hörde ljud och ville iväg och undersöka. Passa på att busa också, eftersom vi sov.

Igår åkte jag in till Filipstad med mina kurskamrater för att exprimentera och göra uppgifter. Simon jobbade, och det kändes lite tufft att lämna Smulan själv hemma redan andra dagen. Men nyttigt var det säkert, då hon fick undersöka lägenheten på egen hand. Det hade allt gått fint. Ingen trasiga krukor, och vi fick se ett ytterligare tecken på att hon är en smart kisse. Hon hade insett att datorstolen måste vara en skön plats (med tanke på att jag satt där under hela måndagen) Haha =D Den smuliga(!) mattan är en populär plats att ligga på. Snacka om att göra skäl för sitt namn(?!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: