Börjes barnbarn

föralltid

Påskhelg

Skärstorsdag: Praktik, men vi hade väldigt få barn, så min handledare skickade hem mig. Jag var ganska trött så det gjorde inte mig så mycket. Vilade lite och på kvällen blev det påskmat hos älsklingens pappa med familj.

Långfredag: Lillebror fyller 8 år. Jag gjorde mig iordning och åkte ner till coop för att köpa en present, kattgräs och groggvirke. Kissekatten verkade inte må så bra, så jag tänkte prova om lite gräs får henne att må bättre. Groggvirket är förstås inte till katten =P Efter coop tog jag mig upp till huset där det blev ett litet kalas. Wille kirrade en smarrig marängtårta. Han fick en cykel, så jag tog mig med honom ut på en, enligt honom, alldeles för lång cykeltur =P På kvällen blev det fest hos min sötnos Nettz (Angelique egentligen då, men jag lär mig aldrig). Alkoholen slog till ganska direkt och det dröjde inte länge förrän jag sussade i vännens säng och snackade shop express mellan snarkningarna =P Fråg mig inte, jag vet inte själv...

    

Påskafton: Den här gången blev det påskmat hos min farmor. Familjen och släkten. Alltid lika gott med mat hos farmor. Efter besöket där blev det mc-permiär på nya hojen. Älsklingen var så sugen så han skulle spricka om han inte fick åka på en tur. Så det blev ett varv runt sjön. Sen dumpade han mig hemma så jag kunde börja fräscha till mig. Dags för nästa fest. Vännen Emelie som fyllde år. När de drog ut på statt så åkte jag hem till Angelique en sväng. Fick dock börja bege mig hemåt till sängen när ögonlocken började falla ihop.

Påskdagen: Käk hos farmor nummer två. Älsklingens farmor alltså. Men den här gången var det inte påskmat. Däremot blev det massvis med mat som man åt, följt av efterrätt, följt av massa kakor. Sockerstinn och kolhydratladdad är jag nu så det räcker och blir över. Det har blivit några medvetna avsteg under både Sälen och påskhelgen, men nu ska jag upp på banan igen.

Får se vad Annandagen har att bjuda på. Blir troligtvis lugnt. Det är faktiskt till och med så att jag skulle vilja städa. Men får se vad det blir av det..

Kommentarer

  • Annika säger:

    Låter som en bra påsk!

    Hahaha, vilken tur att groggvirket inte var till katten, hahaha!

    Nu är det nog dags för "oss alla" att försöka tänka på kosten. Det blir ju lätt, på "mitt" café....

    Kram!

    2009-04-13 | 08:21:31
    Bloggadress: http://ankanb.blogg.se/
  • Elena säger:

    Hoppas allt är bra med dig!

    2009-04-13 | 12:09:50
    Bloggadress: http://ellisono.blogg.se/
  • Debbie säger:

    Men jisses vad tårtan ser smarrig ut! Superfin!

    2009-04-15 | 19:05:45
    Bloggadress: http://dendardebbie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: