Börjes barnbarn

föralltid

Hemma igen

Jag överlevde. På dit vägen började hjärtat slå lite fortare när jag irrade omkring på centralstationen, hittade inte dit jag skulle och minutrarna bara tickade på. Men jag kom rätt i sista minuten. Andra bytet blev än värre. Hade 6 min på mig, och får höra på pendeltåget att det är lite försenat. Tjotjena. Men jag hann på håret där också.

Framme i Vallentuna möts jag av ett fint centrum och en karta över det mest centrala, där även mitt mål fanns med. Härligt. Då skulle jag hitta dit utan problem. Gick till torget. Fyllde magen med en sallad.

Utbildningen kom igång och tiden gick riktigt fort. Fick sällskap av en tjej till hotellet eftersom hon också bodde där. Duschade och tog en promenix till centrum och handlade mat. Gjorde mat, läxa och sov. Lite svårt att sova. Andra dagen susade förbi. Sen blev det handla, äta, göra läxa, duscha och sova den kvällen också. Somnade och sov bättre andra natten. Tredje och sista dagen flög förbi snabbast av dom alla.

Sammanfattning av utbildningen: Dans, dans, dans, dans... Vi har dansat hela helgen. Varvat med lite teori. Väldigt rolig och givande helg. På söndagen redovisade alla en dans var som de hade fått plugga på. Jag fick "grönt" vilket innebär att jag får börja vara instruktör direkt till hösten. En bit in på HT ska jag filma mig själv när jag håller i en lektion. Filmen ska sen skickas in för licensiering. Hoppas jag klarar det!

Resan hem hade jag betydligt mer tid på mig under bytena. Hann med god marginal. Hann dessutom med att bevittna en olycka och robinsson-Anna på centralstationen.

Kommentarer

  • Annika säger:

    Centralen i Stockholm ÄR väldigt rörig eller framför allt kanske för att det alltid är så mycket folk där! Så jag förstår dig.

    Vad roligt att du får börja vara instruktör!! Grattis!!!!

    Som svar på din fråga om var jag bor, visst är det i Stockholm, en förort som heter Tyresö. Men det ligger åt helt motsatt håll från Vallentuna! Men vem vet, en dag kanske våra vägar möts....

    Kram!!

    2009-08-13 | 11:38:24
    Bloggadress: http://ankanb.blogg.se/

Kommentera inlägget här: