Börjes barnbarn

föralltid

Plockat

Mamma väckte mig igår imorse och undrade om jag kunde passa Wille. Jag hade inget speciellt för mig eller planerat. Så jag funderade ut vad jag kunde tänkas hitta på att göra med pojken. Vi cyklade till en skog där jag vet att det finns blåbär och plockade. Några hade redan varit i "vår" skog och plockat sa mamma. Sen cyklade vi till coop och hyrde film. Hem. Vi handlade och sen spelade han lite tv-spel medan jag lagade mat. Åt maten och blåbären till filmen. Spelade lite spel på datorn.

Då ringde pappa. De hade kommit hem och han undrade om jag, älsklingen och Wille skulle med till stugan. Kort efter trillade älsklingen hem från jobbet och vi packade in oss i bussen och åkte till stugan. Där grillade vi kött och korv och mumsade på innan jag, älsklingen och Wille gick ut i skogen för att leta svamp.




Kommentarer

  • Annika säger:

    Att vara i skogen är, för mig, det bästa som finns! Jag har också plockat blåbär, när vi var i Mora, och så gjorde jag blåbärspaj. Hög mysfaktor!

    Svamp däremot plockar jag inte. Gillar inte svamp. Hua!!!

    Kram!

    2009-08-15 | 12:17:21
    Bloggadress: http://ankanb.blogg.se/

Kommentera inlägget här: