Börjes barnbarn

föralltid

Putte i parken

Dag 1: Första artisten på Putte i parken blev Ulf Lundell i motljus. Mumsade Ahlgrens fantatiska pizza och drog till en förfest. Senare på kvällen blev det Hello Saferide och Bob Hund. Jag och älsklingen gick sen hemåt och insåg att vi hade tagit den långa vägen hem. En omväg. Inte så nice för fossingarna.

         


Dag 2: kom regnet. Så det vara bara att häva på sig regnjackan. Tog bussen bort till Robin och Nina och chillade innan Putte. Denna dag hade vi besämt oss för att lyssna på A Camp, Hoffmaestro & Chraa och Thåström. Hoffmaestro & Chraa spelade i dalen och vi satt i slänten bland övriga "smyg näckrofiler" och hade det toppen bra. Grymt bra drag på scenen! Tog den kortare vägen hem.

         


Dag 3:
Då tog jag på mig regnjackan igen och begav mig ensam iväg till Putte för att se Misconduct. Minns inte när jag såg de första gången, men jag köpte en skiva på plats och har gillat dom skarpt sen dess. Jag var mer än glad över att få se och höra de live igen. Värmde givetvis upp med Ahlgrens pizza och en pepsi till det. Slö tittade lite på Anna Ternheim och Johnossi innan jag fick sällskap av min älskling som slutat jobbet och vi tog oss till IP och lyssnade på Melody Club. Riktigt bra live tycker jag. Drog vidare till en fest, men det blev en lugn kväll och lyssnade slutligen på Sahara Hotnights, Slagsmålsklubben och Timbuktu.

         


Dag 4:  Grymt taggad inför sista dagen på Putte. Bästa banden skulle spela idag enligt mig. Laddade upp i en park med solen lysandes över oss. Drog bort till Putte för att lyssna på Lillasyster. I år var det bara ett träd i vägen. Förra året satt jag och älsklingen utanför området med en hel skog i vägen. Skickade det numera obligatoriska smset till Storasyster =P Vi gick ut från området och satte oss på en picknickbänk och laddade inför slutspurten - Backyard Babies och Millencolin.

         

Kommentarer


Kommentera inlägget här: