Börjes barnbarn

föralltid

Luciadoppet

Luciadoppet är slut för i år. Men som alla andra år så var det helt underbart att vara där. Underbar stämning och gemenskap. Allt flöt på och tjejerna fixade baletten helt galant alla fyra föreställningar. Magiskt är det ord som beskriver Luciadoppet bäst. Ingen jul utan Luciadopp. Nu längtar jag till nästa år. Då det dessutom är jubileum. Det blir 65:e året som Luciadoppet går av stapeln.

I år hade vi Idol-Lars (som han inte vill bli kallad) som artist. Superkul. Tyckte defintivt simmarna som kallade honom musikaliskt geni och tog massa kort på honom och härjade loss. Systrarna Sjöberg sjöng också och de är helt grymma. Ska slänga in en kommentar i äldsta systerns blogg sen tänkte jag. Dansarna från kulturskolan var också med i år igen. Superduktiga som vanligt och får mig att vilja dans igen som vanligt. Åh underbart. Det går inte att beskriva med ord, denna magiska helg. Man måste uppleva det.

Tjejerna sätter på sig ljusstavarna...



Artisterna brukar få fina buketter efter sista föreställningen. Övriga medverkade får en ros, vilket jag också skulle ha fått inför Grand Final, men istället fick jag också en superfin bukett. Blev helt superglad.

Kommentarer

  • Malin säger:

    Hej!



    Men tack så hemskt mycket, vad kul o höra!

    Du är själv grym som koreograferat vattenbalettens nummer, det är alltid det bästa med hela Luciadoppet,brukar jag tycka! :)



    Hoppas du får en fin och stämingsfull jul! (keep up the blogging)!



    /Malin

    2009-12-08 | 22:52:33
    Bloggadress: http://malinminelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här: