Börjes barnbarn

föralltid

Delfinal 1

Jag ska försöka tänka positivt hela veckan, men det blev lite svårt nu när jag kollat klart på första delfinalen av fyra, samt en andra chans innan det blir dags för den riktiga finalen. Vad är det som händer? Alla dessa delfinaler gör mig tokig och att man måste rösta igen, igen, igen, igen, igen och IGEN. Det gör jag inte. Rösta har jag lagt av med såvida det inte är någon klockren, super mega favorit som skulle dyka upp.

Jag tycker att delfinalerna förstör lite av magin med Melodifestivalen. Om man nu vill följa schabraket så "måste" man boka upp sig.. sex helger blir det väl om jag räknat rätt? Och vill man vara med och påverka får man rösta hur många gånger som helst. Delfinalerna kan jag stå ut med hyfsat, men jag stör mig så förbaskat på att det är tre av åtta som åker ut först. Sen blir det dueller efter det! Vad in i glödheta? Om en favorit och/eller de bättre i delfinalen ställs mot varandra, så slås ju ena ut! Det blir ju helt fel. Då blir det ju inte alls de bästa som går vidare. Ja, det finns en andra chans, men det är bara skit. Delfinalerna kan jag leva med OM de två som fått mest röster efter EN RÖSTOMGÅNG går vidare till finalen i globen. Om man ska se till det positiva med alla dessa gånger man ska rösta så är det ju att en hel del pengar går till radiohjälpen, och det är ju inte dumt.

Så, nu över till vad jag tyckte om bidragen. En helt okej delfinalen. Skapligt bra låtar allihopa. De jag fastnade mest för var Nina, Alcazar och Marie. Trist med att Nina och Marie inte kom vidare. Men jag kommer inte gråta några floder över det. De var bra, men inte örongodis av högst kvalitet, så de fick inte några röster av mig.

Kommentarer

  • Jennifer på Fashioncut säger:

    Det var inga direkt som fastnade här heller men jag tyckte om Emilia och Nina bäst :) Fattar nada av det här konstiga systemet dom har nu...

    SV: Nej men det behöver ju inte alltid vara mycket bara det är roligt :)

    Nej det är ju det jag menar det som är roligt är att de inte kan dansa men jag tycker det ser så roligt ut när de försöker :)

    2009-02-07 | 23:07:24
    Bloggadress: http://fashioncut.blogg.se/
  • Angelique säger:

    För min del kan dom lika gärna sluta med allt som heter melodifestivalen ;)

    2009-02-07 | 23:08:04
    Bloggadress: http://kinkykitten.nu
  • Lotta säger:

    SV: haha nej, huvud har hon inte. Tjejen är 28 år och säger att big is beautiful. Du kan läsa mer om de här:

    20090204sheylahershey/photo06.htm" rel="nofollow">http://www.nypost.com/photos/galleries/gossip/celebp/pp20090204sheylahershey/photo06.htm

    2009-02-08 | 00:01:06
    Bloggadress: http://lottaok.blogg.se/
  • Zarah Galore säger:

    Jag tyckte oxå det var sjukt irriterande!! Först delfinaler (endast för att folk ska ringa igen = KA-CHING för SVT), men så ska europaschlagerjuryn OXÅ välja ut en?

    Och jag fattade heller inte hela grejjen med Af Ugglas, har hon en chans i andra chansen OCH den här europajury-uppdelningen? förvirrad till tusen



    Och till din kommentar i min blogg:

    Det "problemet" du tar upp har även jag tagit upp i min blogg, det där om man "ska" svara hos den som skrev eller hos sig själv, jag tycker båda har för och nackdelar.

    Personligen (som jag även skrivit i min blogg förr), så vill jag svara i min egen blogg bland kommentarerna, helst, för då kan andra som kommer in på inlägget "hänga med" i diskussionerna - SAMTIDIGT som jag förstår att det kan vara kul att få ett svar i sin egen blogg.

    Vi kan ta ögonskuggorna som jag skrev om häromdagen som exempel; i princip alla kommentarer i det inlägget frågade "vart har du köpt dem?", och då tycker jag - för att underlätta för andra - att jag kan svara DÄR i inlägget, för då ser andra som kanske tänkt fråga exakt samma sak svaret.

    Jag personligen kan tycka att det är jobbigt att komma in i ett inlägg, se en person ställa exakt samma fråga som jag ville ha svar på - men jag ser inget svar för bloggaren har valt att gå till den personen och svara.

    Däremot har jag börjat med att svara både här OCH hos den personen som kommenterade - men jag är långt ifrån exemplarisk på det, för det är ju "dubbelt jobb" och i första hand vill jag som sagt att all info som går att få ut på mitt inlägg - även ska finnas bland kommentarerna.

    Sedan finns det ju massor av läsare som aldrig läser kommentarerna och det finns dem som verkligen älskar att läsa kommentarerna hos bloggare.



    Det jag menar med "buhu-aldrig-någon-som-skriver-hos-mig" är folk som låter så otroligt bittra och i princip ber på sina bara knän att folk ska skriva något, sådana bloggar lämnar jag på en gång. Det är ju en annan sak att skriva VARFÖR folk kanske aldrig skriver? Vad vill ni läsa mer om? Är det något som gör att ni inte vill skriva?

    Personligen tycker jag att det är SKITTRÅKIGT med bloggare som endast bloggar för att få kommentarer, och det är sådana bloggar jag menar, som menar på att "jag funderar på att lägga ned bloggen för jag får aldrig några kommentarer", eller så är det jag som är så otroligt oförstående då jag ÄLSKAR att blogga och hade gjort det oavsett om jag aldrig fick kommentarer. Det är en hobby för mig!

    Som om jag skulle fotografera men aldrig få några foton sålda - jag hade fotograferat ändå.

    Jag menar absolut inte att kommentarer är "oviktigt" eller tråkigt - det är ju självklart skitkul med respons, men att gnälla på att folk aldrig skriver förstår jag personligen inte.

    Jättetråkigt att du tog åt dig av den biten, för jag tror inte att du är en av de bloggare som skulle lägga ned bloggen för att du "aldrig får kommentarer" (?)

    2009-02-08 | 00:35:30
    Bloggadress: http://zarlei.com/
  • Jenny säger:

    Ja det var lite för mycket av det som kunde kvitta (speedad programledare och trista låtar)



    Gillade Alcazar bäst.. den fick mig glad..



    Men jag tycker det är för mycket pengasugande ur allt..

    Ring och rösta, för att sedan ringa och rösta igen.



    Nåja i-landsproblem...

    Ha en skön söndag!

    2009-02-08 | 11:27:09
    Bloggadress: http://passionsfrukter.blogg.se/
  • Zarah Galore säger:

    HAHA, jag håller med dig dr oxå. Af Ugglas var inte bra, alls. Fast jag har aldrig gillat hennes röst/sång, hon verkar desto härligare "in person". ;)



    Och ang. kommentarerna:

    Det var den mest passande lösningen ang. kommentarerna, för jag vill ju som sagt ha svaren samlade i min blogg - men det finns andra som skriver som gärna vill ha svaret hos sig.

    "De gamla rävarna" som kommenterar hos mig brukar jag mest svara på i min blogg, för de kommer oftast tillbaka, men är det ett nytt namn så försöker jag verkligen skriva i bådas bloggar, men som sagt, ibland glömmer man, ibland oooorkar man verkligen inte och ibland skuttar man omkring gladeligen och sprutar ord.

    Jag tror de flesta har dåligt med kommentarer i börjarn, såklart. :)

    Jag har bloggat i 3½ år och har ju inte så många kommentarer om man jämför med stora bloggar som kanske "bara" har bloggat i ett år, så vad är mycket och vad är lite? :)

    Men om man vill ha många kommentarer, så tror JAG att hemligheten faktiskt är MASSOR av bilder - gärna på sig själv och uppdatera ofta - inte skriva fööööör långa inlägg. Iaf har jag fått den bilden då folk skriver i olika bloggar vad de vill ha mer av och vad de inte vill ha (oftast vill de inte ha långa inlägg utan bilder och oftast vill de ha mycket bilder). Men sedan hänger det inte enbart på det, såklart.. man måste ju kunna skriva och fånga läsarna, och det är OERHÖRT svårt. :)

    2009-02-08 | 13:17:45
    Bloggadress: http://zarlei.com/

Kommentera inlägget här: