Börjes barnbarn

föralltid

Home alone

Som ni kanske märkte så pluggade jag om genus igår. Jag läste ut boken Modiga prinsessor & ömsinta killar. Bra bok. Mest på slutet och det ger en och annan tankeställare om hur jag skulle vilja jobba som lärare i framtiden. När jag pluggat klart kom Simon hem. Vi käkade och sen åkte jag ner till badhuset. Bara tjejer där. Någon slags ödet ironi?

Torsdag, och Simon klev ut genom dörren för lite mer än en halvtimme sen. Han ska till Trysil i fyra dagar med några från jobbet. Jag tänkte gå ner och kolla om det finns någon tvättid idag. Plugga lite. Funderade på att ringa mamma också och kolla om hon vill promenera en sväng. Jag har tänkt ringa Angelica också. Vi har ju tänkt att ses innan återträffen. Jag var lite överspänd förra helgen och hörde av mig väldigt nära inpå helgen, så det blev bara knas. Nu är det iofs när helg också, men ja, vi får se vad det blir.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: