Börjes barnbarn

föralltid

Disciplin

Disciplin, disciplin, disciplin....

Sitter med den sista enskilda uppfiten för den här kursen. Jag har ju knappast pluggat något under julen och är dessvärre ute lite i sista minuten. Får skylla mig själv och nu sitter och biter i det sura äpplet. Men några söta delar har dykt upp i äpplet. Som t.ex. när jag insåg att jag bara behöver läsa 40 sidor istället för 84! Jag hade redan läst 2 av de 6 kapitel som jag behöver läsa. Det gav mig en mycket välbehövlig kick i rätt riktning. Med bara 26 sidor kvar nu så tar jag en liten paus och tänkte blogga lite. Jag tänkte först invänta bilderna från nyårsafton innan jag skrev om det, så det skulle bli ett bildrikt inlägg. Men jag skippade det.

På nyårsdagen åt vi mat hos Simons pappa med familj. Alla samlade med partners. Farmor var dock inte med, men annars var det trevligt. Åt mat som sagt och efter maten spelade vi TP i lag. Det gick ganska bra för mig och Simon =D Vi vann faktiskt. Dock försvann ett lag innan vi hade spelat klart, så hade de varit kvar så vet vi ju inte hur det hade gått. De låg ju ganska bra till. Efter nyårsafton och dagen så har vi fixat i lägenheten. Möblerna börjar komma på plats. Just nu är Simon och plockar bland sina grejer i huset som ska hit. Inom kort blir vi sambos på riktigt.

Jag har även hunnit med en gammal tradition i badhuset. Nämligen Fångarna på badet. Jag själv deltog i det när jag var aktiv som simmare. Det var kul att idén dammades av och togs upp på nytt igen. Körde även det förra året. Riktigt roligt, framförallt för de yngsta när de får tävla tillsammans och lära känna de äldre. Igår var det även första gruppträffen för 2009. Jobbade med sista gruppuppgiften för kursen och jobbade med instuderingsfrågorna inför tentan. Uscha mig! Första tentan. Kommer bli nervöst, men just nu måste jag fokusera på uppgiften.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: