Börjes barnbarn

föralltid

Valet igen

Sveriges nationaldag idag. Dagen inleddes med att städa. För sen fick jag och älsklingen besök här av älsklings syster, far med fru och farmor. De skulle få fira honom eftersom han har fyllt år, men det har inte funnits tid till kalas. Så det blev kalas här med bullar, kakor och kladdkaka. Även blågula "dammsugare"/punchrullar, dagen till ära. Kvällen har spenderats framför tvn. Jag har tittat på nationaldagsfirande och sen på underbara Magnus Betnér.

Imorgon är det val, för den som har missat det. Jag hade förmodligen gjort det om jag inte fått hem röstkortet. Min reaktion var "jaha? ska jag rösta?" Och följdfrågan på det var "vad i helvete är det jag ska rösta på?" Efter ett tag insåg jag att det var till Europaparlamentet (vad fasiken det nu är för nått?)

Så nu efter Betnér så har jag gjort lite research om partierna och hittade en bra sida - Europaportalen. Jag tror jag vet hur jag ska rösta imorgon...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: