Börjes barnbarn

föralltid

ESC analys

Så här medan maten står i ugnen kan jag väl dra min analys av ESC. Det har varit allmänt dåligt med bloggande för min del (nu igen?!) och det måste bli skärpning.

Men angående ESC.. Det var ingen låt som var direkt superbra. Tyvärr alltså. Och det var heller ingen som var direkt katastrof. Tyskland möjligtvis med sin Dita von T. Jag förstod inte riktigt. Satt som ett frågetecken under hela deras låt. Men några låtar tyckte jag var lite bättre och får bli värda att nämnas medan jag väntar på min mat.

Island - riktigt duktig sångerska. Söt. Och väldigt fint smink =P Precis så som jag vill sminka mig =P
Portugal - En folklig, söt, hippie, let´s dance Kitty. Gullig låt som man blev glad av tyckte jag.
Azerbadjan - Arash och Aysel. Ni hör ju hur fint bara namnen låter ihop =P (Dock inte min stavning på landet?)
Albanien - Helt okej låt och bra röst på lilltjejen, men det lät bättre när man inte såg det blå monstret och tandtrollen.
Storbritannien - En helt okej låt.
Finland - Finska techno Eminem? Jag ville dansa till det, så låten var bra med andra ord =P
Spanien - Tyckte jag hade en helt okej låt med den blonda Carina Berg.
Turkiet - gick väl an också.

Som min bror (som också börjar blogga btw) noterade, så hade vi katastrofalt tråkiga kommentatorer. Vi borde ha haft Wiklund och Herngren som sitter i Wipeout. Då hade de där tre timmarna skrattas fram.

Maten börjar bli klar, så jag får väl avsluta med att säga att jag inte tyckte det var något märkvärdigt med Norges låt. Jag hade ganska höga förväntningar på låten eftersom det skrivits så om den i tidningarna.

Kommentarer

  • kim säger:

    Ja verkligen! Vilken mysig header du hade=)

    2009-05-18 | 22:01:53
    Bloggadress: http://inspire.webblogg.se/
  • Angelique säger:

    svar: Göööör det dååå ;D Den där jag köpte kostade 79 kr tror jag ^^

    2009-05-19 | 17:34:04
    Bloggadress: http://kinkykitten.nu
  • kim säger:

    Du lyckas :)

    2009-05-19 | 17:48:38
    Bloggadress: http://inspire.webblogg.se/
  • Annika säger:

    Hej min vän!

    Jag har inte heller bloggat på ett tag. VILL men tiden och orken räcker inte till. Får se vad jag kan åstadkomma i helgen. Långhelg ju! Loveley!

    Själv somnade jag i början av ESC. Typiskt mig!!! Var i Göteborg då men skulle kolla på hotellet men se så blev det inte. Och så blir jag arg efteråt...

    Kram från mej till dej! :-)

    2009-05-21 | 10:39:11
    Bloggadress: http://ankanb.blogg.se/

Kommentera inlägget här: