Börjes barnbarn

föralltid

Lägret, valborg och 1 maj

Lägret blev helt okej. Roligt. Och så är det ju spännande när man kommer nära inpå folk på det sättet. Vi fick välja lag, så alla försökt komma bort ifrån ordinarie lärcentrum grupper. Väldigt skönt att träffa andra. Jag hamnade i ett kalas bra tjejlag. Vi kom tvåa efter övningarna/lekarna/tävlingarna. Vi hade bra ledare där ute, och fick med lite bra ord om ledarskap: "Prestigelöshet i ledarskapet. Ledaren kan inte allt. Rimliga krav. Krav som positivt ord."

Valborg blev inget märkvärdigt. Jag och älsklingen funderade på om vi skulle åka och titta på någon brasa, men det blev mat och film istället. Vi har ju faktiskt en del filmer som vi inte har tittat på än. Det blev Blood Diamond med DiCaprio. Bra film. Lite gripande också. På håret till att börja grina. Huamej.

På 1 maj följde jag med mamma, pappa och lillebror och tittade på demonstrationståget. Inte så mycket att titta på, men det var skönt att bara vara ute och umgås med familjen. Vi åkte hem igen och mamma visade stolt upp sina blommor och sen blev det grillat. Grillad majskolv med smör och salt är bra grejer det. Jag var även tvungen att ta en bild på våra speciella vitsippor som växer på gården. De har oanturligt många kronblad (klicka på bilden) Senare på kvällen blev det fest. Blev mysig stämning där på slutet. Fick även en liten tankeställare.

         

Kommentarer

  • Mifflan säger:

    Hej!

    surfade in på din blogg för vi uppdaterade nästan samtidigt på tjejblog :)



    Det är roligt att hitta nya bloggar tycker jag. Vi har barn så här gick det inte att hoppa över någon majbrasa, inte. Blir nostalgisk av att tänka på den tiden då jag och min man hoppade över högtidsfirande för att titta på bra filmer eller spela något roligt dataspel. Nu för tiden missas inga traditioner :)



    Ha det gott!

    2009-05-02 | 23:05:26
    Bloggadress: http://mifflan.blogsome.com

Kommentera inlägget här: