Börjes barnbarn

föralltid

Ledarcamp 2009

Ledarcamp 8-10 maj 2009

Bussen gick från Karlstad med Värmlandsgänget, men jag och två till hoppade på i Kristinehamn. Några lekar på bussen. Framme i SkövdeBillingehus fick vi lägga undan packningen i ett rum och så började vi leka direkt. Vi blev 59 st unga ledare från Värmland, Västmanland och Västra götaland. Delades in i grupper och fick köra "dollarjakten" med Urkraft. Massa samarbetsövningar där man kunde tjäna dollar beroende på hur bra man samarbetade. Galet och kul. Sen blev det middag utomhus i ett enormt tält. Där fick vi rumsindelningen och sen valfritt. Jag och min rumskamrat hämtade packningen och gick till rummet och bekantade oss och la oss tidigt.

Lördag förmiddag innebar föreläsningar. Några bra och några bättre. Meningen  var sen att vi skulle ut, men eftersom vädert var lite sämre så flyttades en föreläsning fram i planeringen och så gick vi ut sen när vädret hade blivit bättre. Då delades vi in i nya lag och skulle bege oss ut på en slags orientering i grupp. De här lagen var vi kvar i sen på kvällen. Då fick vi välja en låt från en singstar skiva som vi skulle uppträda till. Vi fick förbereda lite och sen fick vi besök av några duktiga dansare som lärde oss dansa bugg =P På hotellet spelade ett band just den kvällen och de hade sett oss när vi övade och ville att vi skulle komma ut och dansa när de spelade. Sagt och gjort. Haha. Sen gick vi tillbaka och hade singstar show. Mitt lag var bäst givetvis! Sen blev det valfritt och jag gick till sängen. Det var en dag kvar på campet.

Söndag och sista dagen hade vi fått välja vad vi ville göra. Antingen klättrade i den enorma klätterställningen/tornet, självförsvar eller mental träning. Klätterställningen lockade, men jag är lite chicken av mig, så det får bli en annan gång. Jag tog mental träning och fick en väldigt inspirerande föreläsning med, han som jag inte kommer ihåg vad han heter just nu. Grym bra var han! Campet avslutades med en föreläsning med Jim Thuresson. Han var helt suverän! Definitivt en av de bättre föreläsningar jag varit på. Därefter gick bussen hem efter en mycket intressant, spännande och rolig helg!

Bilder kommer senare....

Kommentarer

  • lewo säger:

    va kul att det du hade en trevlig helg nere i Skövde! antar att du dominerade när det kom till buggandet.. det e ju något som finns i ditt blod..

    jag minns fortfarande min vinst i Yngwes i skolan som igår.. de va tider de! ;)

    2009-05-17 | 12:51:54
    Bloggadress: http://lewo.blogg.se/
  • EmmaGumman säger:

    Hej Emma:D

    jadå det ska väl gå bra att du lånar den;)

    Härlig beskrivning av helgen oxå:D

    Puss&Kram

    2009-05-17 | 13:23:57
    Bloggadress: http://emmagumman.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: