Börjes barnbarn

föralltid

Djur

Jag kan bara inte vara stilla. Så det blev en liten lugn promenad ner mot sjön förut. Väldigt skönt kan jag säga. Gick ut på udden och stannade till och njöt av solen. Men jag var inte ensam om det vill jag lova. När jag skulle gå vidare på den smala stigen är jag inte långt ifrån att trampa på den här (klicka):



En liten orm! Och det var inte den första jag såg på promenaden. Jag såg en liten en som ringlade iväg. Förmodligen en kopparorm. Såg dessutom en ekorre som hoppade från, inte tallekvist, men från en björk däremot. Hörde hela två st "hackepetten kacka tolpen" (som jag sa när jag var liten) Hackspettar alltså. En bäver hade dessutom varit framme:



Sjukt många fiskmåsar var det nere vid skön också och de skrek något så grymt. De förstörde den annars sköna promenaden. På hemvägen såg jag även en liten hög med snö som absolut inte ville försvinna:



När jag kom hem gick jag direkt till affären och handlade lite mat, samt lite gott att tugga på framför tvn.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: