Börjes barnbarn

föralltid

MC premiär

Första åket med mc´n för i år. Det blev en tur till K-hamn, ut till Picasso, genom Bjöneborg och Degerfors. Sen hem igen. En alldeles lagom tur att starta med. Började precis få lite känningar i rumpan och ryggen när vi närmade oss hem. Fint väder. Blåste kanske lite kallt, men inte farligt. Får se om det blir någon lång tur i år. Blev ingen längre tur förra året.

Jag har faktiskt börjat plugga idag också och tagit mig igenom några sidor på en artikel som vi skulle läsa. Tänkte läsa lite till innan jag drar till pumpen och badhuset. Promenaden skjuter vi upp till imorgon.

Mc turen 2007 - då åkte vi ner längs Vänern till Mariestad, genom Töreboda till Karlsborg, badade i Vättern, åkte längs Vättern upp till Askerstund, gjorde stopp där hos älsklingens mamma som var på crusingen, genom Laxå, Degerfors och sen hem.









Mc turen 2008 - Storfors, Filipstad, Kil och längs med Fryken upp till Sunne. Till Arvika. Sov på Brunskogscamping. Årjäng. Till kusten och Strömstad. Målet var Fjällbacka, som var fullt, så det blev Rörvikscamping. Bada givet. Lämnade kusten och åkte mot Munkedal, Uddevalla, Trollhättan, Lidköping, Skara, Skövde, Hjo och Forsvik (vid Göta Kanal) och hemåt.

Kommentarer

  • SysterYster säger:

    Åh, underbart! Ni ut på MC är verkligen ett vårtecken för mig :)



    Kanonbra jobbat med plugget Lillstrumpa. Blåslampan uteblev idag då jag behövde den själv. Återkommer med den under morgondagen och här framöver.



    Kram.

    2010-04-13 | 19:16:11

Kommentera inlägget här: