Börjes barnbarn

föralltid

Morgon

God vette fasen alltså. *suck* Det där att man lär av sina misstag är ju bara bullshit. För somliga. Jag la mig själv inatt helt i sin ordning, men både medvetet och omedvetet orolig som man är, så blir det ingen bra sömn. Vaknar till och från. Somnar tillslut och blir väckt av att någon ringer på dörren. Klockan halv sex eller så. Inte så svårt att lista vem det är. Rummel och Rabalder innan han slocknar. Inte bredvid mig dock. Han skaffade sig en annan vän. Jag försöker somna om men det går inge bra. Larmet ringer vid åtta och jag stänger av skiten direkt för lite mer sömn behöver jag. Jag somnar tillslut om, men en halvtimme senare kommer Rummel och Rabalder in till sovrummet. Jag vaknar. VAD I HELVETE SKA MAN ENS FÖRSÖKA SOVA FÖR? Det är överskattat.

Tog en dusch för att piggna till lite. Min tanke med larmet kl åtta var för att jag skulle komma upp i god tid för att hinna greja med vetenskapliga. Korrigera analysen och skriva några rader om opponeringen innan jag ska till badet. För det blir full rulle i badet med båda grupperna. Lappar som ska delas ut osv. Så jag vet att jag kommer vara helt slut när jag kommer hem. Och då behöver jag börja förbereda min hjärna för morgondagen. Uppstart av Specialpedagogik kursen inne i Karstad. Två dagar. Uppgift som ska in på fredag. Med mera, med mera. Skulle inte ens få plats med att skriva upp allt som oroar mig.

Dags att köra igång. Bussen går vid 13.45 och då är det bäst att jag kommer på den. Skjuts är ju uteslutet en sån här dag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: