Börjes barnbarn

föralltid

Lämnat blod

Klockan är bara tjugo i ett och jag har redan hunnit åka buss genom hela stan och lämnat blod samt strosat genom stan påvägen. Käre värld. Jag ska t.o.m äta lunch nu. Normalt sett har jag ätit frukost vid den här tiden. Ujujuj.

Lämna blod gick väl halvbra. Hälsodeklarationen fyller man numera i på dator och jag fick lämna mitt fingeravtryck. Fränt. Det gick bra, men sen när själva tappningen skulle dra igång så gick det segt som satan så maskinen började låta/tjuta. Stabilt värre. Antingen så hade jag väl dåligt flöde på blodet eller så hittade inte tanten rätt inne min artär. Sen så får man tydligen inte spara pengarna längre. Det var så många som sparade, så det gick upp i höga summor. Så nu måste man ta ut direkt i checkar eller prylar, eller möjligtvis "spara" fast då till en specifik sak. Jag släpade med mig en karaff hem. Ska nog dit och köpa glasen som passar till. Det fanns bara två karaffer kvar i den röda modellen som jag ville ha, så det var lika bra att ta den. Glasen fanns det fler av.



På stan hittade jag inget speciellt. Provade lite kläder mest för skojs skull. Har inte riktigt cash till att shoppa. De jag har vill jag spara till annat =D Men det blev en nya "lilla loggkalendern". Ett måste för planeringen. Jag älskar den. Den är perfekt. Passar mig precis. Jag gick säkert runt i en kvart och letade efter någon likvärdig eller rentav bättre, men hittade ingen. Lilla loggen ska det va´!



Till systembolaget
gick jag också för att köpa dricka till imorgon. Hade fundera lite på vin, men visste inte riktigt vad jag skulle ta. Hade spanat in ett vitt - Tania. Men funderade också på att prova något rosévin. Hittade typ tre som jag valde mellan. Sen hittade jag Kiviks Hallonvin och jag var färdig där inne. Tog bussen hem.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: