Börjes barnbarn

föralltid

Personalfest med CC

I fredags var det dags för studentfirande. Lilla kusinen, som uppenbarligen inte är så liten längre, tog studenten. Jag gjorde mig i ordning. Köpte en ros, hämtade Wille och gick upp till huset. Vi tog sen bussen bort till skolan och var med på utsläppet. Åh gud vilka minnen som kommer fram... Sen knallar vi uppåt stan och tittar lite när studenterna åker på stan. Tar sen bussen hem till studenten för mer firande och studentmiddag. Jag stack dock innan eftersom det vankades personalfest med Colluseum gänget.

Det var hemma hos "chäfern" Marie. Trodde jag skulle komma sent, men när jag kom in så var det inga skor där och det var tyst som i graven. Men det var allt ett litet gäng där. Och mer trillade det in efterhand. 22 pers var vi på plats när alla hade kommit. Vi bjöds på mat och dryck. Supergott. Sen delades vi in i lag och körde en musikfrågesport med nationalsånger, filmer, tv-serier, reklamer osv. Blev även lite singstar. Evigheter sen sist, så man var ju lite ringrostig. En mycket trevlig kväll.

         

Kommentarer


Kommentera inlägget här: