Börjes barnbarn

föralltid

Vilken dag..

..det blev igår. Jag gick upp och började plugga. Framåt eftermiddagen kommer Simon hem och sen ringer mamma om att hon ska komma och tvätta. Hon skulle låna vår tvättstuga. Mamma kommer hit med lillebror. Det ringer igen, och då är det en från styrelsen som kollade om jag hade skjuts till mötet. Bestämmer med honom. Skickar sms till den andra som erbjudit sig. Jag följer med mamma ner i tvättstugan. Det hamnar sköljmedel i fel fack och ena maskinen blöter inte ner ordentligt. Upp igen och köra mig snabbt i ordning. Ut och vänta på skjuts. Då kommer vice värden och pratar lite. Skjutsen kommer. Iväg till mötet. Mötet gick bra och det var intressant. Men det tog 2,5 h. Lite längre än vad jag trodde. Iväg till badhuset. Möter problem direkt i dörren. Pratar lite med de simmare som är kvar. Ringer hem eftersom någon där hade ringt. Det var mamma som hade ringt om att tvätten hängde i torkrummet och att det kunde "vara lite vatten" där inne. Hmm, och vad hinner bär då "lite" vatten? Jag inbillade mig att det var översvämning. Så jag ringer om skjuts istället för att vänta på han från styrelsen. In i bilen. Till huset. Hämta nyckel. Ner i tvättstugan. Och det var nästan inget vatten. En liten pöl bara. Packa ihop grejerna. Fick ett telefonsamtal mitt i där också. Upp med grejerna till huset. Iväg och kirra mat och dimpa ner i soffan. Titta på film till maten iaf tills ögonen började falla ihop. Då blev det sängen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: