Börjes barnbarn

föralltid

ESC 2010

Det blev en kort rask promenad följt av reprisen av Eurovision Song Contest. Jepp, jag tycker det är kul att titta på det. Aningens långdraget. Jag minns när jag var liten, jag minns det som igår... när man somnade om det kom en seg ballad eller under redovisningen av rösterna. Anyway. Bara för att jag tycker det är kul och för minnets skull - vad jag tyckte om bidragen:

1. Azerbaijan, Norge, Georgien, Frankrike, Tyskland
2. Irland, Island, Armenien
3. Spanien, Vitryssland, Portugal, Danmark
4. Moldavien, Belgien, Albanien, Rumänien, Israel
5. Cypern, Stor Britanien, Turkiet,
6. Grekland, Ukraina, Ryssland
7. Bosnien, Serbien

(Delade in i sju olika kategorier, för jag kan omöjligt dela in från 1 till 25. 1 är ju givetvis de bästa. 4 är helt okej. 7 är botten. Och så några där i mellan =P)

Grattis Tyskland =D Jättecharmig tjej, egen röst och bra låt. Väl värdiga vinnare. Frankrikes låt var annars riktigt bra tyckte jag. Väldigt glad och lockar till dans. Det var det. Och herregud vilken storm det har blivit kring att Sverige inte kom med till finalen. Många som verkar vilja att man ska lägga ner bara för att man inte kom med. Härlig sandelådenivå på det. Gött, då har jag fått det nedskrivet i bloggen också. Mellanakten med "flashmob" var lite frän tycker jag. Bra gjort Norge.

Great... gissa vem som fastnade på youtube och massa flashmob klipp. Haha fy fan. Här kommer vinnaren:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: