Börjes barnbarn

föralltid

Hyllningsinlägg

Till klassläraren i min VFU-klass. Hon är jättesnäll och bemötande. Och nu när jag läser svenska kan jag inte vara mer än glad för hon är verkligen Fröken Svenska. Superkunnig. Jag sitter och läser om hur man utvecklar barns läsande och om läsloggar. När jag kommer ut till VFU:n, vem ska precis då börja arbeta med läsloggar? Min klass förstås! Klassläraren hade till och med utgått ifrån boken som jag hade läst! =D

Jag var iväg och träffade henne imorse och frågade om lite grejer till en av uppgifterna som står på schemat. Så jag tror jag har tillräckligt på fötterna för att kunna ordbajsa ihop något. Hittills har det gått bra med ordbajseriet. Godkänd på alla enskilda och idag lämnade vi in kompletteringen på huvudräkningstrategierna/triogruppsuppgiften och fick även godkänt på den nu. SKÖNT!

Nu håller jag på med två uppgifter i svenska som jag grejar med ute på VFU:n. Imorgon ska jag hålla i en lek. Sen är det praktiska klart. Behöver läsa litteraturen också som jag håller på för fullt med. Boken jag lånade på biblan igår är utläst. Glädje när boken var liten och lättläst. Ingen bibel. Sen så ska uppgiften skrivas ihop också förstås, men det ska inte in skriftligt förrän nästa vecka. Dock är det innedagar på universitet på torsdag och fredag, så då blir det ingen tid till att skriva på.

Sen till helgen blir det fest =D Halloweenfest till och med. Det slås på stort och vi ska klä ut oss. Får se vilka som faktiskt tänker göra det. Enkelt är min melodi och jag funderade på cowboy - hatt, jeans och rutig skjorta = klart. Men hatten var för liten =/ Så nu vet jag inte.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: