Börjes barnbarn

föralltid

Lååång dag 3 (Halloween fest)

Innedag på KAU idag också. Den här gången började vi dock aningens tidigare. Det ogillas. Min plan var att ta bussen och låta cykeln stå och vila. He he hee... Stadsbussen skulle gå 6.20 och Karlstadbussen 6.40. 6.17 väcker Smulan mig. Då ligger jag och sover som en gris med mobilen i handen. Hade lyckats stänga av larmet. Great. Gör mig i ordning och får slita ut cykeln ifrån förrådet och trampa iväg som en galning. Hann med god marginal. Men trött och ofräsch kände jag mig.

Intensiv och inspirerande dag på KAU. Mycket trevlig avslut på dagen blev det. Vi hade fått en berättelse uppläst för oss. Den skulle vi återberätta genom att använda berättartekniker, dramatisering och väva in matematik i berättelsen. Riktigt kul! Berättelsen var ju dessutom uppdelad i sju delar och vi i sju grupper. Så berättelsen skulle vandra vidare mellan våra grupper. Fränt!

När jag kom hem var jag helt slut, men jag och älskling började fixa i ordning oss inför Halloween festen med Nettz & co. Min cowboy idé sprack ju, men jag fick bolla lite idéer med syrran (thanks!) och lite tack vare mamma i onsdags så hade jag min outfit nästan klar =) Behövde bara kirra lite spröt till mig. Diademen som jag skulle fästa spröten på fanns ju.. nånstans.. som inte jag visste vart det var. Men älskling var smart och fixade det åt mig. Så istället för bara en nyckelpiga, så blev jag en nyckelpiga undercover =P Jag hade hörlurar som diadem =P

Mycket trevlig kväll! =D



 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: