Börjes barnbarn

föralltid

Sen sist

Jag har inte haft tid att blogga för jag har trappat runt på min fina vita cykel. Typ. Nej. Cyklat har jag gjort. Jävligt bra köp av mig. Min nya kärlek.

Sen sist och fram till idag har jag (försökt) plugga. Besökt min VFU-skola. Fått varit med på en fantastiskt inspirerande elevensvaldag, med enbart matematik. Hur tur man kan inte ha? Läser ju matte och svenska nu. Helt perfekt. Och så har jag skakat rumpa på afro och cc dance. Mer har jag nog inte gjort.

Idag då...
Jag kom hem för kanske 20 minuter sen och Smulan har redan hunnit tala om för mig 1000 gånger att det INTE ÄR OKEJ att lämna henne själv en hel dag så här. Stryk har jag fått. Men den smällen får jag ta. Jag lämnade huset vid halv 8 imorse och kom som sagt hem för 20 min.

Dagen började tidigt. Skulle vara med på en vanlig-räkna-matematik-i-läroboken lektion. (Och jag måste få säga.. ironiskt nog så handlar kapitlet om badhus och simning... hello?! creepy eller?!!) Jättebra att jag var med på den iaf. Det är så skönt när det jag läser i teorin faktiskt visar sig i praktiken. Helt lovely. Motivationshöjande också!

Direkt efter tänkte jag sätta mig på LC och plugga. Ingen idé att åka hem eftersom jag senare skulle till andra sidan stan. Ångrade mig och trampade direkt bort till m&p i sdv. Satt ute och pluggade tills mamma kom hem. Då satt vi och pratade. Sen var det dags....

Nervös som fan. Kämpade som en galning för att hålla tankarna på annat håll och absolut inte komma för tidigt (då hinner man ju bara bli mer nervös). Time for cellprovstagning. Jag kom dit 10 minuter innan min tid. Jag hann typ ställa ner väskan och plocka upp lappen som man skulle ha med sig, så kom barnmorskan. Hon tog in mig direkt. Snipp snapp slut, så var provtagningen slut. Själva provtagningen tog typ.. 30 sekunder.. Kändes knappt. Bara ställningen som är obekväm. Bra gick det iaf.

jag var ju bara sååå värd lite ciao-ciao mat eftersom jag var så duktig på provtagningen =P Det är väl så man ska tänka, eller hur? Köpte med det hem till sdv. Käkade och chillade tills klockan blev dags för badhus. Båda grupperna idag eftersom det är torsdag. Det gick kalasbra med de yngsta. Har delat in de i tre smågrupper och det underlättar något så enormt. Jag är inte helt slutkörd efter ett pass längre. Lite tid som jag pratade bort med mina tränarkollegor. Andra gruppen gick också bra förstås.

Ringde och pratade med älskling och trampade hemåt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: